10 نکته‌ی مهم در خرید گیفت کارت

نکات مهم در خرید گیفت کارت

10 نکته‌ی مهم در خرید گیفت کارت

نکته‌ی مهم در خرید گیفت کارت چیست؟

هنگام تهیه این کارت‌های هدیه به چه چیز‌هایی باید توجه کرد؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا درباره 10 نکته‌ی مهم در هنگام خرید گیفت کارت صحبت کنیم.

اگر قصد دارید به نسخه پرمیوم اپلیکیشن‌های مختلف مانند اسپاتیفای و نتفلیکس دسترسی پیدا کرده، از امکانات نامحدود آن‌ها استفاده کنید و یا بازی‌های مورد علاقه خود را در ایکس باکس و پلی‌استیشن خریداری کنید، نیاز به راهی برای پرداخت دلاری برای آن‌ها دارید.

با وجود محدودیت‌های پرداختی که برای ایرانیان وجود دارد، شاید بسیاری تصور کنند که دسترسی به امکانات غیر‌ رایگان پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌ها برای ما ایرانی‌ها تقریبا غیرممکن است اما این‌طور نیست؛ شما با گیفت کارت‌ها می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری کنید، برنامه‌های موردنیاز خود را دانلود و از امکانات نسخه پرمیوم آن‌ها استفاده کنید.

در این مقاله ما قصد داریم نکته‌ی مهم در خرید گیفت کارت را معرفی کرده تا اگر قصد تهیه این کارت‌های هدیه را دارید، خرید مطمئن و مناسبی داشته باشید.

گیفت کارت چیست؟

گیفت کارت‌ها را می‌توان درواقع کارت‌های اعتباری از پیش پرداخت‌شده دانست. این کارت‌ها به صورت مجازی و فیزیکی به‌ فروش می‌رسند. برای کاربران داخل ایران، تنها نسخه مجازی گیفت‌ کارت‌ها در دسترس بوده و با خرید آن‌ها از سایت‌های معتبر مانند سایت استیگان، شما کدی یکتا دریافت خواهید کرد. با فعال‌سازی این کد، اعتبار کارت به حساب کاربری شما منتقل شده و می‌توانید بازی و اپلیکیشن‌های مورد علاقه خود را دانلود کرده، یا نسخه پرمیوم پلتفرم‌های مدنظر خود را خریداری کنید و همچنین پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای انجام دهید.

اگر شما هم قصد خرید گیفت کارت‌های مختلف مانند گیفت کارت اپل، پلی استیشن و یا استیم را دارید، باید نکته‌ی مهم در خرید گیفت کارت را به یاد داشته باشید تا در خرید خود به مشکلی برنخورید.

اما این نکته‌ی مهم در خرید گیفت کارت کدام‌اند؟

نکات مربوط به خرید گیفت کارت

‌خرید گیفت کارت یکی از روش‌های ساده و مطمئن برای دسترسی به خدمات و محصولات دیجیتالی و اینترنتی است؛ اما نباید نکته‌ی مهم در خرید گیفت کارت را نادیده بگیرید. برای داشتن تجربه‌ی خریدی مطمئن و درست، توجه به نکات زیر ضروری است:

1.اطمینان از معتبر بودن سایت فروشنده

اولین و مهم‌ترین نکته از میان نکته‌ی مهم در خرید گیفت کارت را می‌توان این مورد دانست. خرید از سایت‌ها و مراکز معتبر خیال شما را از اصالت گیفت کارت و امنیت اطلاعات شخصی شما راحت می‌کند. بهتر است در انتخاب سایتی که قصد خرید از آن را دارید، وسواس زیادی به‌ خرج دهید و اعتبار و امنیت آن را بسنجید. همچنین می‌توانید نظرات و امتیازات دیگر مشتریان آن‌ها را نیز بررسی کرده تا بتوانید بهترین سایت را برای خرید گیفت کارت پیدا کنید.

2.توجه به نوع گیفت کارت

یکی از نکته‌ی مهم در خرید گیفت کارت که باید به آن توجه کنید، این است که قبل از خرید گیفت کارت، مطمئن شوید نوع گیفت کارتی که قصد خرید آن را دارید، با سایت یا سرویسی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، سازگار و یکسان است. از آنجایی که هر کمپانی برای سرویس‌های خود گیفت کارت مخصوصی را عرضه کرده، برای خرید گیفت، باید با دقت کافی اقدام کنید. برای مثال برای خرید بازی در پلی استیشن، باید گیفت کارت‌های پلی استیشن و یا برای دانلود از اپ استور، گیفت کارت‌های اپل را خریداری کنید.

3.توجه به سقف اعتبار گیفت کارت

همان‌طور که می‌دانید، گیفت کارت‌ها در مبالغ مختلفی عرضه می‌شوند. هنگامی که قصد خرید گیفت کارت کمپانی مورد نظر خود را دارید، باید به این نکته توجه کنید که نیاز دارید حساب خود را چقدر شارژ کنید و متناسب با آن، گیفت کارت خود را خریداری کنید. همچنین باید به این نکته توجه کنید که گیفت کارت‌ها یک‌بارمصرف بوده و قابلیت شارژ مجدد ندارند و بعد از تمام شدن اعتبار آن‌ها، باید گیفت کارت جدید بخرید.

با توجه به تغییر لحظه‌ای نرخ ارز در ایران، شاید با خرید دوباره گیفت کارت، مجبور شوید هزینه بیشتری پرداخت کنید و این مسئله در واقع به ضرر شما باشد. پس با در نظر گرفتن تمامی این موارد، مناسب‌ترین گیفت کارت با مبلغ معین را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

4.تاریخ انقضای گیفت کارت

گیفت کارت‌ها به طور کلی تاریخ انقضایی ندارند. این بدان معناست که شما می‌توانید هر زمان که نیاز دارید کد آن را ردیم کرده و از آن‌ها استفاده کنید. اما برخی گیفت کارت‌ها پس از فعال‌سازی، دارای مدت زمان مشخصی برای استفاده هستند. این گیفت کارت‌ها معمولا در بازه‌های زمانی 1ماهه تا 12 ماهه عرضه می‌شوند. پس بهتر است هنگامی که قصد خرید این مدل گیفت کارت‌ها را دارید، به بازه زمانی که قابل استفاده هستند توجه کنید.

5.توجه به اطلاعات ضروری هنگام خرید گیفت کارت

هنگام خرید گیفت کارت، از ارائه‌ی اطلاعات غیرضروری خودداری کنید. همچنین، جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات و ارزش گیفت کارت، هرگز اطلاعات گیفت کارت را با دیگران‌ به اشتراک نگذارید. علاوه بر این، یکی از نکته‌ی مهم در خرید گیفت کارت، دریافت تمامی اطلاعات لازم از فروشنده گیفت کارت است. این اطلاعات مهم عبارتند از:

  • کد گیفت کارت
  • تاریخ انقضای گیفت کارت (در صورت داشتن بازه زمانی مشخص برای استفاده)
  • شناسه گیفت کارت به عنوان فاکتور امنیتی

6.رعایت نکته‌ی امنیتی در خرید گیفت کارت‌

یکی از مهم‌ترین نکته‌ی مهم در خرید گیفت کارت، رعایت نکات امنیتی در هنگام خرید است. برای این‌کار، بهتر است از سایت‌های معتبر مانند سایت استیگان که دارای روش‌های پرداخت امن مانند پرداخت از طریق درگاه‌های بانکی هستند خرید کنید. همچنین، از روش‌های پرداختی مانند ارسال پول به شماره حساب‌های دیگران به عنوان فروشنده، واسط و هر عنوان دیگری خودداری کنید.

 

ریجن گیفت کارت پلی استیشن

7.توجه به ریجن گیفت کارت‌ها هنگام خرید

یکی از نکته‌ی مهم در خرید گیفت کارت، توجه به ریجن گیفت کارتی است که قصد خرید آن را دارید. ریجن گیفت کارت خریداری شده شما باید با لوکیشن پلتفرم و یا اپلیکیشنی که قصد استفاده از آن را دارید یکسان باشد. برای مثال اگر لوکیشن IP شما در دستگاه پلی استیشن بر روی آمریکا تنظیم شده است، گیفت کارت شما نیز باید برای ریجن آمریکا و با واحد پول دلار باشد.

8.توجه به واحد پولی گیفت کارت‌ها

علاوه بر ریجن گیفت کارت‌ها و یکسان بودن آن با آدرس IP دستگاه و یا اپلیکیشن مدنظر شما، باید به این موضوع توجه کنید که گیفت کارت‌های ریجن‌های مختلف، با واحد پولی آن منطقه عرضه می‌شوند و شما باید هنگام خرید گیفت کارت، به این موضوع توجه کنید. همچنین شما می‌توانید با انتخاب ریجن‌هایی چون ترکیه با واحد پولی لیر، گیفت کارت‌های خود را با قیمت ارزان‌تری تهیه کنید.

9.بررسی و مقایسه قیمت‌ها قبل خرید

به عنوان یکی از کاربردی‌ترین نکته‌ی مهم در خرید گیفت کارت، همیشه قبل از خرید گیفت کارت، قیمت آن را در سایت‌های مختلف مقایسه کنید و با در نظر گرفتن کارمزد و مالیات هر کدام، بهترین سایت با مناسب‌ترین قیمت را انتخاب و گیفت کارت خود را خریداری کنید. همچنین از خرید از سایت‌هایی که قیمت خیلی پایینی نسبت به سایر سایت‌ها دارند، خودداری کنید؛ زیرا احتمال تقلبی بودن آن‌ها بسیار بالا است.

10. اطمینان از اصالت گیفت کارت‌ها

با محبوبیت روزافزون گیفت کارت‌ها در میان کاربران ایرانی به عنوان تنها راه پرداخت دلاری برای سرویس‌ها، اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی چون مایکروسافت، سونی، اپل، استیم و …، افراد سودجو نیز بیکار ننشسته و سعی در فروش گیفت کارت‌های فیک و تقلبی دارند. برای اینکه از اصالت گیفت کارت خریداری شده خود مطمئن باشید، حتما از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی خرید کنید.

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله به ارائه 10 نکته‌ی مهم در خرید گیفت کارت پرداختیم. با در نظر گرفتن این نکته‌ی مهم در خرید گیفت کارت، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین گیفت کارت را برای خود و یا دوستانتان تهیه کرده و تجربه خوبی را برای خود رقم بزنید. شما با مراجعه به سایت استیگان می‌توانید لیست انواع گیفت کارت‌های موجود را مشاهده و آن‌ها را با بهترین قیمت خریداری کنید.