چند روش انتقال ارز به ایران

روش انتقال ارز به ایران

چند روش انتقال ارز به ایران

روش انتقال ارز به ایران یکی از مسائلی است که می‌تواند نگرانی‌ها و دغدغه‌های زیادی را برای افرادی که به هر دلیلی قصد واریز پول به داخل ایران را دارند، ایجاد کند. محدودیت‌ها و تحریم‌های مالی اعمال‌شده برای ایران، باعث شده است تا افراد خارج از کشور برای انتقال پول به داخل ایران با مشکلات و موانع زیادی مواجه شوند.

با این‌که راه‌های زیادی برای انتقال ارز به ایران وجود دارد اما هنوز هم بسیاری از افراد نمی‌دانند که کدام‌یک از همه بهتر، امن‌تر و راحت‌تر است. به همین دلیل ما در این مقاله روش‌های مختلف انتقال ارز به ایران را بررسی کرده و مزایا و معایب هرکدام را برای شما بازگو خواهیم کرد. پس اگر شما هم به دنبال یک روش انتقال ارز به ایران که سریع و مطمئن باشد هستید، این مقاله را از دست ندهید.

انتقال ارز از کشوری به کشور دیگر ازجمله متداول‌ترین کار‌هایی است به‌سادگی و با سرعت که در دنیای امروز انجام می‌شود. اما ارسال ارز به ایران به دلیل تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های اعمال‌شده، با مشکلات و موانع زیادی همراه است. اما بااین‌حال، راه‌های میانبر و روش‌های معتبری وجود دارند که می‌توانند شما را در این مسیر همراهی کنند تا بتوانید این موانع را دور بزنید.

 

روش‌های معتبر انتقال ارز به ایران

اگر شما هم در خارج از کشور اقامت دارید و قصد دارید برای خانواده خود در داخل ایران پول ارسال کنید، و یا با کمپانی‌های ایرانی مبادلات مالی دارید، حتماً به دنبال روشی سریع و مطمئن برای انتقال ارز به ایران هستید.

با توجه به تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد، شاید در ابتدا این موضوع کار سخت و یا حتی غیرممکنی به نظر بیاید، اما برای هر مشکلی راه‌حلی وجود دارد و روش انتقال ارز به ایران هم از این قاعده مستثنا نیست. ما نیز در ادامه، شما را با معتبرترین روش‌های انتقال ارز به ایران آشنا خواهیم کرد تا بتوانید با مقایسه آن‌ها، بهترین و مناسب‌ترین روش را برای خود انتخاب کنید.

 

روش انتقال ارز به ایران توسط بانک‌های معتبر

اولین روش انتقال ارز به ایران که قرار است به شما معرفی کنیم، انتقال ارز از طریق بانک‌های معتبر است. اگر قصد دارید از این روش انتقال ارز به ایران استفاده کنید، ابتدا باید در بانک خود یک حساب بین‌المللی افتتاح کنید. سپس باید کشور مقصد و بانک مقصد را به آن‌ها اعلام کنید. با داشتن نام و نام خانوادگی، شماره‌حساب و شماره شبای شخص گیرنده و ارسال اطلاعات انتقال به بانک مقصد، می‌توانید وجه نقد خود را به حساب شخص مدنظر در داخل ایران منتقل کنید.

با توجه به بالا بودن هزینه‌های بانکی در این روش انتقال ارز به ایران، باید اطمینان حاصل کنید که بانکی مطمئن را برای انجام مبادلات مالی خود انتخاب کرده‌اید. در ادامه تعدادی از بانک‌هایی که برای انتقال وجه به ایران می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید را برای شما نام‌برده‌ایم:

بانک‌های خارجی برای انتقال ارز به ایران

  • Deutsche Bank
  • Barclays
  • Citibank
  • Standard Chartered

بانک‌های داخلی برای انتقال ارز به ایران

  • بانک ملی
  • بانک صادرات
  • بانک تجارت
  • بانک سامان
  • بانک ملت
  • بانک پاسارگاد

روش انتقال ارز به ایران توسط صرافی

روش انتقال ارز به ایران از طریق صرافی‌ها یکی از راه‌های پرکاربرد برای کسانی است که به‌صورت مداوم در حال انتقال پول به ایران هستند. اگر شما هم قصد دارید از طریق صرافی‌ها به ایران پول ارسال کنید، در قدم اول باید یک صرافی معتبر پیدا کنید تا با مشکلات احتمالی روبه‌رو نشوید. اما این روش انتقال ارز به ایران چگونه است؟

ابتدا باید اطلاعات حساب خود را در سیستم صرافی ثبت کنید. پس از استعلام نرخ روز ارز دلخواه خود، اطلاعات دریافت‌کننده شامل نام، نام خانوادگی و شماره‌حساب گیرنده را به صرافی ارائه دهید. سپس مبلغی که مدنظر دارید به همراه کارمزد انتقال پرداخت کرده و رسید صرافی را دریافت کنید. این روش امن و سریع بوده اما برای انتقال پول، باید کارمزد به‌نسبت زیادی پرداخت کنید.

روش انتقال ارز به ایران با ویزا کارت و مستر کارت

یکی دیگر از روش‌های انتقال ارز به ایران، استفاده از کارت‌های اعتباری مانند مستر کارت و یا ویزا کارت است. اگر قصد دارید از این روش برای انتقال ارز استفاده کنید، باید بدانید که ممکن است با محدودیت‌هایی روبه‌رو شوید؛ زیرا برخی از بانک‌های بین‌المللی در خارج از کشور به دلیل تحریم‌ها، اجازه ارسال وجه به ایران را ندارند.

اما روش انتقال ارز به ایران از طریق کارت‌های اعتباری چگونه است؟ شما باید ابتدا در یکی از سایت‌های معتبر پرداخت آنلاین برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس اطلاعات دریافت‌کننده ارز را که شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن همراه است، وارد کنید.

سپس شماره کارت اعتباری خود را جهت انتقال پول در سیستم ثبت کنید. پس از انتقال پول، دریافت‌کننده می‌تواند از طریق شماره پیگیری ارسال‌شده، این مبلغ را دریافت کند. این راه با این‌که سریع است، اما از نظر امنیتی شاید چندان مطمئن نباشد و همچنین کارمزد بالایی نیز دارد.

 

ویزا کارت و مستر کارت

 

روش انتقال ارز به ایران توسط شرکت‌های واسط

علاوه بر بانک‌ها و صرافی‌ها، برخی شرکت‌های پرداخت آنلاین نیز در سراسر جهان وجود دارند که از آن‌ها می‌توانید برای ارسال ارز به ایران استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که بسیاری از این شرکت‌های واسط، به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال‌شده از طرف دولت آمریکا، اجازه انتقال ارز را به ایران ندارند. با این‌حال، هنوز تعدادی از این شرکت‌ها فعالیت خود را در زمینه انتقال ارز به ایران به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم ادامه می‌دهند. ازجمله این شرکت‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • وسترن یونیون
  • مانی گرام
  • ریمیتلی
  • پی پال

این کمپانی‌ها در سراسر جهان استفاده شده و اعتبار زیادی داردند؛ به همین دلیل، می‌توانید با اطمینان خاطر، از آن‌ها برای انتقال ارز به ایران کمک بگیرید.

روش انتقال ارز به ایران با پی پال

کمپانی پی پال را می‌توان یکی از معروف‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه پرداخت آنلاین در سراسر جهان دانست. این شرکت از بسیاری از کارت‌های اعتباری پشتیبانی کرده و در آمریکا و کشورهای زیادی می‌توان از آن استفاده کرد.

اگر شما قصد دارید این روش انتقال ارز به ایران را انتخاب کنید، ابتدا باید حساب کاربری خود را در پی پال بسازید. پس از ساخت حساب کاربری و اتصال کارت اعتباری خود به آن، می‌توانید به حساب دیگر افراد به‌راحتی پول انتقال دهید.

برای استفاده از این روش انتقال ارز به ایران، باید آدرس ایمیل و یا شماره تلفن همراه شخص گیرنده را وارد کرده و تراکنش انتقال پول را انجام دهید.

موضوعی که باید به آن توجه کنید، این است که اشخاص داخل ایران نمی‌توانند برای خود حساب پی پال افتتاح کنند تا بتوانند مبلغی که برایشان ارسال‌ شده است را برداشت کنند، به همین دلیل باید از طریق شرکت‌های واسط و یا بانک‌هایی که با پی پال همکاری دارند، این کار را انجام دهند. بااین‌حال، استفاده از پی پال یکی از امن‌ترین و سریع‌ترین راه‌های انتقال پول به ایران است، اما نباید خطر احتمالی مسدود شدن حساب و کارمزدهای بالای آن را نیز نادیده گرفت.

گیفت کارت پی پال از جمله مواردی است که در انتقال ارز به ایران کاربرد زیادی دارد.

 

پی پال

روش انتقال ارز به ایران با وب مانی

وب مانی یکی از سرویس‌های پرداخت الکترونیکی معتبر در جهان است که عملکردی مشابه با سیستم پی پال دارد. مهم‌ترین مزیت این روش انتقال ارز به ایران، این است که تحریم‌های ایران علیه این کمپانی اعمال نشده و می‌توان به‌صورت مستقیم از آن استفاده کرد. برای استفاده از این سرویس، ابتدا باید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کرده و آن را با مبلغ مدنظر خود که قصد انتقال آن را دارید، شارژ کنید. سپس به‌راحتی آن را به سراسر جهان و ازجمله ایران منتقل کنید.

این سرویس مزایای مشابهی چون پی پال دارد و تنها ممکن است برای شما محدودیت‌هایی در زمینه سقف مبلغ قابل‌انتقال ایجاد کند.

 

روش انتقال ارز به ایران با پرفکت مانی

یک روش انتقال ارز دیگر که در این مقاله قرار است معرفی کنیم، پرفکت مانی است. پرفکت مانی یکی دیگر از سیستم‌های پرداخت آنلاین در جهان است که افراد از طریق آن می‌توانند فرایند انتقال ارز را به‌صورت الکترونیکی انجام دهند. یکی از مزایای این سیستم این است که شما می‌توانید با خرید ووچر پرفکت مانی و بدون نیاز به ارائه اطلاعات بانکی خود، به ایران پول انتقال دهید.

برای استفاده از این روش انتقال ارز، ابتدا باید یک حساب کاربری برای خود در این سایت ساخته و آن را شارژ کنید. شارژ حساب پرفکت مانی شما از راه‌های مختلفی امکان‌پذیر است. ازجمله این راه‌ها می‌توان به انتقال ارز دیجیتال و یا پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری اشاره کرد.

پس‌ازاین که حساب کاربری خود را شارژ کردید، می‌توانید از طریق این ووچرها، پول خود را به حساب فرد گیرنده در ایران ارسال کنید.

البته لازم به ذکر است که برای انتقال پول به ایران از طریق خرید ووچر، باید از کمپانی‌های واسط کمک بگیرید. این کمپانی‌ها خدماتی چون انتقال و تبدیل پول شما به ریال را انجام داده و در مقابل از شما کارمزد دریافت می‌کنند.

پس از انتقال پول از حساب خود، می‌توانید وضعیت آن را در پنل کاربری سایت بررسی کنید. این روش علاوه بر سرعت و امنیت بالا، شما را از داشتن حساب بانکی مجزا در ایران بی‌نیاز می‌کند.

پرفکت مانی

روش انتقال ارز به ایران با اسکریل

یکی دیگر از راه‌های امن و راحت برای انتقال ارز به ایران، استفاده از اسکریل است. اسکریل یکی از سیستم‌های پرداخت آنلاین معتبر در دنیا است که افراد می‌توانند از طریق آن، به سراسر جهان ازجمله ایران پول ارسال کنند.

برای استفاده از این روش انتقال ارز به ایران، باید اطلاعات کارت‌بانکی خود در آن وارد کرده و مبلغ موردنظر خود را به‌حساب بانکی شخص گیرنده در ایران واریز کنید.

یکی از مزایای مهم این سیستم، استفاده از تکنولوژی رمزنگاری امنیتی برای انتقال پول است که باعث می‌شوند این روند به ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین شکل ممکن انجام گیرد و اطلاعات ارسال شما محفوظ بماند.

شما می‌توانید با سرعت‌بالا و به‌راحتی از این روش انتقال ارز به ایران استفاده کرده و برای هر شخصی در ایران پول ارسال کنید.

 

اسکریل

روش انتقال ارز به ایران با وسترن یونیون

وسترن یونیون یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های انتقال ارز به سراسر جهان است. شما با استفاده از این روش انتقال ارز می‌توانید به ایران پول ارسال کنید.

ازجمله مزایای مهم و قابل‌توجه این کمپانی این است که باوجود تحریم‌های اقتصادی، این شرکت آمریکایی هنوز هم خدمات ارسال وجه به ایران را انجام می‌دهد؛ اما بااین‌حال به دلیل این محدودیت‌ها، انتقال ارز با این سیستم بازهم ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد.

ازجمله این چالش‌ها می‌توان به محدودیت در سقف مبلغی است که می‌خواهید برای شخصی در ایران ارسال کنید.

برای انتقال ارز به ایران از طریق وسترن یونیون، باید اطلاعاتی چون نام و نام خانوادگی گیرنده، نام کشور مقصد و مبلغی که قصد ارسال آن را دارید را به این شرکت اعلام کنید. برای انتقال ارز از این طریق، باید هزینه‌ای را به‌عنوان هزینه ارسال پرداخت کنید که بنا بر مبلغ و کشور مقصد متفاوت است. پرداخت این هزینه از طریق برداشت درصدی از مبلغ ارسالی نیز برای کاربران امکان‌پذیر است.

پس از اعلام اطلاعات لازم به وسترن یونیون برای ارسال ارز، این کمپانی یک شماره پیگیری برای شما ارسال می‌کند که فرد گیرنده می‌تواند از طریق آن، وجه ارسال‌شده را دریافت کند. شخص گیرنده داخل ایران برای برداشت پول، باید از شرکت‌های واسط در این زمینه کمک بگیرد. این کمپانی معتبر یک روش امن، سریع و کاملاً مطمئن برای انتقال ارز به ایران است.

 

وسترن یونیون

روش انتقال ارز به ایران با حواله سوئیفت

حواله سوئیفت یکی از معتبرترین و ایمن‌ترین راه‌های انتقال ارز به هر کجای جهان ازجمله ایران است. سوئیفت یک شبکه جهانی برای انتقال پول بین‌بانکی است که کاربران زیادی روزانه از آن استفاده می‌کنند. یکی از مزایای این روش انتقال ارز به ایران، این است که کارمزد کمتری نسبت به دیگر روش‌ها داشته و این سرویس برای پرداخت آن، چندین حق انتخاب به کاربران خود می‌دهد.

کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که این کارمزد توسط گیرنده و یا فرستنده پرداخت شود و یا بین هر دو تقسیم شود و یا حتی به‌عنوان درصدی از مبلغ ارسالی برداشت شود.هزینه این کارمزد به مبلغ ارسالی و کشور مقصد بستگی دارد. شما می‌توانید از طریق حواله سوئیفت به‌راحتی به سراسر جهان ازجمله ایران پول انتقال دهید.

برای انتقال پول از این طریق باید اطلاعاتی چون آدرس کامل گیرنده، نام بانک، نام صاحب حساب و شماره‌حساب وی و همچنین سوئیفت کد خود (BIC) را در اختیار این سیستم قرار دهید. طبق آخرین آمار، 26 بانک معتبر در ایران به سرویس حواله سوئیفت متصل بوده و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

 

سوئیفت

روش انتقال ارز به ایران با ارزهای دیجیتال (پول مجازی)

ارزهای دیجیتال یا همان رمزارزها به‌عنوان پول مجازی در سراسر جهان استفاده می‌شوند و یکی از روش‌های متداول و پرکاربرد برای انتقال ارز در سراسر جهان به شمار می‌آیند. برای استفاده از این روش انتقال ارز به ایران، شما باید ابتدا یک حساب کاربری در یکی از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال برای خود بسازید. ازجمله معتبرترین و مورد اعتمادترین صرافی‌های موجود در دنیا عبارتند از:

اما این روش انتقال ارز به ایران چگونه کار می‌کند؟ اگر شما قصد دارید با استفاده از ارزهای دیجیتال برای شخصی در ایران پول ارسال کنید، باید در یکی از این صرافی‌هایی که به آن‌ها شاره کردیم، مبلغ موردنظر خود را به یکی از رمز ارزهای متداول و اصلی مانند بیت کوین و یا تتر تبدیل کرده و سپس آن را به آدرس کیف پول شخص یا سازمان گیرنده ارسال کنید.

شخص گیرنده نیز با تبدیل این رمزارز دریافتی به ریال، از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال موجود در ایران، می‌تواند از آن استفاده کند. انتقال ارز به ایران از طریق رمزارزها یکی از پرکاربردترین روش‌ها و کم ریسک‌ترین راه‌ها برای ارسال پول به ایران است و هزینه‌های ارسال شما را نیز تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

بااین‌حال، باید توجه کنید که رمزارزها در بازار با نوسان زیادی همراه هستند و ارزش آن‌ها در هرلحظه ممکن است به‌شدت تغییر کنید. پس اگر قصد استفاده از این روش را دارید، باید با در نظر گرفتن این موضوع و پذیرفتن ریسک کم شدن ارزش پول خود، از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که برخی از کشورها به دلیل تحریم‌های اقتصادی، انتقال پول به ایران را از طریق رمزارزها ممنوع کرده و از طرفی به دلیل نبود نظارت و تأییدیه‌های قانونی کافی در این زمینه، احتمال از دست رفتن پول شما وجود دارد. اما با تحقیق درباره این موضوع و کمک گرفتن از صرافی‌های معتبر و قابل‌اعتماد، می‌توانید ریسک این موارد را تا حد زیادی کاهش دهید.

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله با توجه به محدودیت‌ها و موانع موجود برای انتقال ارز به ایران، تمامی راه‌های انتقال ارز به ایران را به شما معرفی کرده و مزایا و معایب هرکدام را شرح دادیم. شما با خواندن این مقاله می‌توانید با توجه به نیاز و امکانات خود، هرکدام از این روش‌ها را انتخاب کرده و از آن برای انتقال پول به ایران استفاده کنید.