اسپاتیفای یا ساندکلود؟ مقایسه کامل

اسپاتیفای یا ساندکلود

اسپاتیفای یا ساندکلود؟ مقایسه کامل

اسپاتیفای یا ساندکلود سوالی که تمام علاقمندان به موسیقی حداقل یکبار با آن مواجه شده‌اند، کدام یک از این پلتفرم‌ها برای گوش دادن موسیقی روز دنیا مناسب‌تر هستند؟

در این مطلب به معرفی و مقایسه Spotify و SoundCloud می‌پردازیم تا بهترین پلتفرم را برای شنیدن موسیقی موردعلاقه خود پیدا کنید.

خرید گیفت کارت اسپاتیفای با قیمت مناسب

اسپاتیفای Spotify چیست؟

اسپاتیفای یک پلتفرم ارائه‌دهنده منحصربه‌فرد برای رساندن موسیقی هنرمندانی است که در سراسر دنیا دست به عمل زده‌اند و برای نوازش گوش‌های مخاطب نت‌های موسیقی را کنار هم می‌چینند و آن‌ها را تبدیل به آوایی دلنشینی می‌کنند که مخاطب امروز بدون آن نمی‌تواند زیست کند وزندگی با حضور آن رنگ و لعابی زیبا به خود می‌گیرد.

این شرکت در سال 2006 فعالیت خود را شروع کرد و از آن زمان بنیان‌گذاران Spotify تغییرات زیادی را در آن ایجاد کرده‌اند تا روزبه‌روز تبدیل به پلتفرمی کامل برای دسترسی راحت‌تر مخاطب به موسیقی روز دنیا شود.

در حال حاضر بیش از 250 میلیون کاربر از این پلتفرم استفاده می‌کنند و همواره رقابتی تنگاتنگ را با رقیب خود Soundcloud دارد، تا همیشه قبل از پخش یک موسیقی کاربران از خود بپرسند باید از اسپاتیفای یا ساوندکلود برای گوش دادن به موسیقی موردعلاقه‌‌ی خود استفاده کنند.

بیشترین تعداد کاربر برای این پلتفرم متعلق به اروپا و آمریکا است؛ اما دیگر قاره‌ها هم از محتوای صوتی اسپاتیفای استفاده می‌‎کنند.

دانلود اسپاتیفای کاملا رایگان است، اما برای استفاده از آن، باید اقدام به خرید اکانت اسپاتیفای کرده تا بتوانید به محتوای صوتی موجود در این پلتفرم دسترسی داشته باشید.

گوش دادن به موسیقی در Spotify، حمایت از کمپانی و هنرمندانی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند؛ درواقع این شرکت بر اساس استریم و تعداد دفعاتی که یک موسیقی توسط کاربران شنیده می‌شود به کسانی که حق نشر آن اثر هنری دارند پول پرداخت می‌کند.

پلتفرم‌هایی نظیر اسپاتیفای یا ساندکلود واسط بین هنرمند و مخاطب هستند تا بتوانند در لحظه موسیقی روز دنیا را در اختیار عاشقان موسیقی قرار دهند.

تصور کنید هنرمندی با آپلود اثر هنری خود در آفریقای جنوبی می‌تواند خود را به تمام جهان معرفی کند و مخاطبان خاص خود را جذب و کسب درآمد کند. این اتفاق موجب بقا و پیشرفت موسیقی می‌شود و می‌توان به کمک آن با دیگر فرهنگ‌ها و زبان‌ها آشنا شد.

در ادامه با اُستیگان همراه باشید تا متوجه شوید برای روح بخشیدن به لحظات مهم زندگی باید اسپاتیفای یا ساندکلود را انتخاب کنید؟!

 

اسپاتیفای Spotify

ساوندکلود SoundCloud چیست؟

ساوندکلود در ابتدا یک وب‌سایت به اشتراک‌گذاری فایل صوتی بود که در سال 2007 ابتدا در سوئد پایه‌گذاری شد و سپس به آلمان منتقل و فعالیت خود را ادامه داد.

اوج کار و شناخت ساوندکلود در سال 2013 شروع گردید که با 40 میلیون کاربر فعال و بیش از 200 میلیون شنونده یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌‌های اشتراک فایل صوتی و موسیقی در جهان شناخته شد.

دانلود از SoundCloud رایگان است و برای دریافت نرم‌افزار یا داشتن اشتراک حساب در وب‌سایت آن نیازی به پرداخت هزینه وجود ندارد اما برای استفاده از خدمات کامل این پلتفرم باید اقدام به خرید اکانت ساوندکلود کنید.

از همان زمان اسپاتیفای یا ساوندکلود رقابتی تنگاتنگ در جذب مخاطب را آغاز کردند که تا به امروز ادامه داشته است.

می‌توان گفت مخاطب پلتفرم‌های نظیر اسپاتیفای یا ساندکلود، فقط کاربران شنونده نیستند و خود کمپانی‌ها و هنرمندانی که اثر خود را به اشتراک می‌گذارند نیز بخش مهمی از مشتریان این‌گونه پلتفرم‌ها به‌حساب می‌آیند.

 

ساوندکلود SoundCloud

تفاوت اسپاتیفای با ساوندکلود

اسپاتیفای یا ساندکلود مسئله این است!

هردوی این پلتفرم‌ها برای اشتراک‌گذاری فایل صوتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند تا محتوای تولیدشده خود را در قالب موسیقی، پادکست و… در اختیار مخاطبان قرار داده و کسب درآمد کنند.

در ادامه این مطلب به مزایا و معایب هر دو می‌پردازیم تا شما بهترین تصمیم را برای استفاده از پلتفرم محبوب موسیقی خود بگیرید.

قطعا موسیقی عضوی جداناشدنی در زندگی ما است و در لحظات مختلف همواره احساسات ما را درگیر کرده و لذتی وصف‌ناشدنی را برای ما می‌سازد، پس انتخاب پلتفرمی مناسب برای گوش دادن به موسیقی برای ما بسیار اهمیت دارد؛ با اُستیگان همراه باشید تا بدانید اسپاتیفای یا ساندکلود، کدام‌ یک انتخاب بهتری برای ما خواهند بود.

 

تفاوت اسپاتیفای با ساوندکلود

مزایای اسپاتیفای

درست کردن لیست موردعلاقه شما همراه باکیفیتی فوق‌العاده اسپاتیفای را از دیگر پلتفرم‌های مشابه متمایز کرده و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به‌صورت آفلاین موسیقی‌های موردنظر خود را گوش دهید.

شخصی‌سازی کردن لیست موسیقی به شما امکان این را می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن به موزیک موردنظر خود دسترسی داشته باشید.

دانلود و نصب نرم‌افزار Spotify بسیار ساده بوده و می‌توانید به موسیقی روز دنیا در لحظه دسترسی داشته باشید.

از دیگر مزایای استفاده از این پلتفرم امکان دانلود موزیک از اسپاتیفای است که برای کاربرانی که مدام امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را ندارند گزینه بسیار جذابی است.

دریافت اشتراک Spotify سختی‌های خاص خود را داشته است، اما هم‌اکنون به‌راحتی با خرید گیفت کارت اسپاتیفای از وب‌سایت اُستیگان می‌توانید سریع و مطمئن اکانت خود را فعال و از گوش دادن به موسیقی موردعلاقه خود بدون محدودیت لذت ببرید.

درواقع پلتفرم‌های نظیر اسپاتیفای یا ساندکلود امکانی جذاب را در اختیار شما قرارمی‌دهند تا در هرلحظه و هرکجا با انتخاب موسیقی موردنظر خود به زندگی رنگی تازه ببخشید.

 

معایب اسپاتیفای

در اکانت رایگان امکان استفاده از نسخه باکیفیت فایل‌ها وجود ندارد و کاربران باید موسیقی بی‌کیفیت را به‌صورت آنلاین گوش کنند، زیرا اکانت رایگان اسپاتیفای امکان دانلود و گوش دادن به‌صورت آفلاین را برای کاربران خود ندارد؛ شاید این عیب خیلی به چشم نیاید اما پخش شدن تبلیغ در میان گوش دادن به موسیقی یا یک پادکست چندان خوش‌آیند نخواهد بود؛ بنابراین برای استفاده نامحدود و باکیفیت از اسپاتیفای حتما اکانت این پلتفرم را خریده تا به گوش خود اهمیت بیشتری دهید.

در ادامه به مزایا و معایب SoundCloud می‌پردازیم تا بین انتخاب اسپاتیفای یا ساندکلود تصمیم بهتری بگیریم.


مزایای ساوندکلود

بیش از ده سال سابقه در پخش موسیقی و محتوای صوتی روز دنیا بدون شک SoundCloud را با آن لوگوی نارنجی‌رنگ خود که شبیه به یک ابر طراحی شده را ماندگار کرده است و در ایران کاربران زیادی از این پلتفرم برای انتشار و گوش دادن به محتوای صوتی استفاده می‌کنند.

همواره منتشرکنندگان موسیقی و پادکست بین اسپاتیفای یا ساندکلود در تردید بوده‌اند تا بتوانند با پلتفرمی بهتر محصول خود را به مخاطب ارائه‌ کنند.

این پلتفرم یعنی ساوندکلود کمک زیادی به هنرمندان برای کسب درآمد می‌کند؛ به‌گونه‌ای که با ایجاد حساب کاربری و منتشر کردن موسیقی می‌توانید براساس تعداد دفعاتی که اثر شما شنیده می‌شود کسب درآمد کنید.

از دیگر مزایایی که باعث می‌شود کاربران ایرانی بین اسپاتیفای یا ساندکلود، SoundCloud را بیشتر انتخاب کنند این است که امکانات خیلی بیشتر را به‌صورت رایگان می‌توانند دریافت کنند.

در این پلتفرم امکان آپلود مستقیم موسیقی یا فایل صوتی به‌صورت مستقیم توسط خود هنرمند وجود دارد و محدودیت کمتری را در نسخه رایگان برای کاربران ایجاد می‌کند.

علاوه بر این امکان دنبال کردن صفحه هنرمندان از دیگر امکاناتی است که بین اسپاتیفای یا ساندکلود باعث جذب مخاطب می‌شود.

امکان جالبی که SoundCloud برای شما ایجاد می‌‌کند امکان اشتراک خصوصی فایل صوتی با افرادی محدود است که به‌نوبه خود می‌تواند امکانی کاربردی برای کاربران باشد؛ اما نمی‌توان بین اسپاتیفای یا ساوندکلود بر این مبنا تفاوت خاصی را در نظر گرفت، چون درهرصورت پلتفرم‌های دیگری برای اشتراک خصوصی محتوا وجود دارند که در این زمینه به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

 

گیفت کارت Spotify

معایب ساوندکلود

مشخص نبودن خط فکری این پلتفرم یکی از مشکلاتی ‌است که مخاطب با آن مواجه می‌شود؛ درواقع شما برای پیدا کردن محتوای موردنظر خود باید بسیار جست‌وجو کنید چون هرکسی با خرید اکانت ساوندکلود می‌تواند محتوای خود را بارگذاری کند.

علاوه بر این استفاده از نسخه رایگان این پلتفرم باعث می‌شود تا نتوانید نسخه باکیفیت موسیقی موردنظر را گوش کنید.

همچنین کسب درآمد در نسخه رایگان برای کاربران فعال نیست و شما حتما باید اشتراک SoundCloud را بخرید تا بتوانید درآمد خود را دریافت کنید.

 

کلام آخر

درنهایت انتخاب بین اسپاتیفای یا ساندکلود کاملا بستگی به سلیقه و کاربری موردنیاز شما دارد؛ در این مقاله تلاش کردیم تا بتوانیم پلتفرم اسپاتیفای یا ساندکلود را با نگاهی اجمالی به شما معرفی کنیم و با بررسی معایب و مزایای هر دو دیدی مناسب برای انتخاب و خرید اکانت اسپاتیفای یا ساوندکلود را به شما بدهیم.

خرید اکانت Spotify هم‌اکنون از طریق خرید گیفت کارت Spotify این پلتفرم از وب‌سایت اُستیگان امکان‌پذیر است و می‌توانید به‌راحتی اکانت پریمیوم اسپاتیفای را تهیه و از محتوای این دنیای بی‌نهایت لذت ببرید.

انتخاب شما کدام است؟ اسپاتیفای یا ساندکلود؟ با ما به اشتراک بزارید.