مستر کارت چیست؟

مستر کارت چیست

مستر کارت چیست؟

مستر کارت چیست سوالی که مدتی است ذهن کاربران ایرانی را درگیر خودکرده است.

برای اینکه بدانید مستر کارت چیست و چگونه کار می‌کند بیایید برای شما مثالی بزنیم:

قطعا شما یک کارت اعتباری دارید که ممکن است برای بانک ملت، تجارت و… باشد.

شما با کارت بانکی خود در هر نقطه‌ای از کشور می‌توانید از دستگاه عابر بانک پول و خدمات جابجایی وجه دریافت کنید، حتی به‌صورت آنلاین با نرم‌افزار‌های مختلف خدمات بانکی دریافت کرده و قبض‌های خود را پرداخت یا کالایی را به‌صورت آنلاین خریداری کنید.

درواقع شبکه‌ای که به‌صورت یکپارچه باعث می‌شود شما بتوانید از خدمات بانکی استفاده کنید، سیستم شتاب است.

این سیستم هماهنگ‌کننده بین تمام بانک‌های داخلی بوده و امکان جابجایی و پرداخت آنلاین را برای کاربران فراهم می‌کند.

حالا همین سیستم را در سطح جهانی تصور کنید؛ نام این هماهنگ‌کننده مسترکارت بوده و به شما امکان پرداخت در بیشتر نقاط دنیا را می‌دهد.

اما متاسفانه به دلیل تحریم‌ها استفاده از این سیستم برای کاربران ایرانی ممکن نیست و شما باید از درگاه‌های واسطه اقدام به تهیه مسترکارت مجازی کرده تا بتوانید تجربه پرداختی خارج از مرز‌های کشور را تجربه کنید.

در ادامه با اُستیگان همراه باشید تا بدانید مستر کارت چیست و چه کاربرد‌هایی دارد.

 

مستر کارت چه کاربردهای دارد؟

مسترکارت در حال حاضر توسط کاربران زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما کاربرد‌های فراوان این کارت اعتباری شاید هنوز هم برای شما مشخص نشده باشد به همین جهت در ادامه به معرفی امکانات مسترکارت می‌پردازیم.

  1. انتقال وجه با سرعت و امنیت بالا
  2. تجربه خرید با تخفیف از وب‌سایت‌های بین‌المللی
  3. ارائه خدمات خاص و ویژگی‌های فوق‌العاده
  4. تجربه خرید و پرداخت آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی
  5. انتقال وجه به‌صورت مستقیم به‌حساب فروشنده
  6. تعیین هزینه‌های جاری و کاربردی
  7. مشخص کردن نرخ سود بهره
  8. مانده گیری به‌صورت آنلاین

مستر کارت چیست

مزیت مهم استفاده از مستر کارت چیست؟

بهترین مزیتی که با در اختیار داشتن مسترکارت به دست می‌آورید امکان خریدی سریع، امن در سراسر دنیا است، البته به این نکته توجه داشته باشید که درگاهی که به‌صورت آنلاین یا فیزیکی قصد پرداخت از آن را دارید حتما باید لوگوی مسترکارت را داشته باشد.

بیشتر کشور‌های دنیا از مسترکارت پشتیبانی می‌کنند؛ اما قبل از تهیه این کارت اعتباری حتما اطمینان حاصل کنید کشور مقصد شما از مسترکارت پشتیبانی می‌کند.

از  دیگر خدماتی که می‌توانید از طریق مسترکارت هزینه آن‌ها را پرداخت کنید:

  • برای تعیین وقت سفارت‌های آمریکا و کانادا و … باید هزینه پرداخت کنید که به کمک مسترکارت ممکن است.
  • رزرو هتل خارج از کشور از سایت‌های هاتلز و بوکینگ…
  • ثبت‌نام IELTS ، TOEFL و…

علاوه بر تمام امکانات ذکرشده مسترکارت از ارز‌های دیجیتال هم پشتیبانی می‌کند و برای هنرمندانی که در زمینه NFT فعالیت دارند درگاه پرداختی امن را فراهم می‌کند.

تا به اینجا به این مطلب پرداختیم که مستر کارت چیست و چه کاربردی دارد در ادامه با مزایای استفاده این کارت اعتباری آشنا می‌شوید.

 

 مزایای استفاده از مستر کارت

مسترکارت شبکه‌ای یکپارچه برای پرداخت بین‌المللی است؛ این شبکه در بیش از 210 کشور جهان فعالیت دارد و بسیاری از مردم دنیا در حال حاضر با این کارت اعتباری آشنایی داشته و می‌دانند که مستر کارت چیست.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شبکه قابلیت استفاده در اکثر کشور‌های دنیا بوده و تجربه پرداختی و امن و سریع را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

شما با در اختیار داشتن مسترکارت دیگر نیازی به پول نقد برای سفر‌های خارجی نخواهید داشت و نگران گم‌شدن یا به سرقت رفتن پول نقد خود نخواهید بود.

علاوه بر این می‌توانید از تسهیلات و تخفیف‌های این کارت اعتباری معتبر استفاده کرده و به‌راحتی حتی با خرید مسترکارت مجازی بدون استفاده از مسترکارت فیزیکی خریدی ایمن را انجام دهید.

این ویژگی‌ها تنها بخشی از مزایای استفاده از مسترکارت مجازی و فیزیکی بود که به‌طور خلاصه با آن‌ها آشنا شدید؛ در ادامه با انواع مختلف این کارت اعتباری آشنا می‌شوید تا بهتر بدانید که مستر کارت چیست و چه ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد.

 

معرفی انواع مستر کارت

انواع مختلف مستر کارت چیست؟

قبل از تهیه این کارت اعتباری باید با انواع آن آشنا شوید تا بدانید مستر کارت چیست و بهترین نوع آن را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

یکی از پرطرفدار‌ترین آن‌ها مسترکارت کلاسیک است: اگر تصمیم دارید از کارتی استفاده کنید که در هر سوپر مارکت و دستگاه خود پرداز در سراسر جهان از آن پشتیبانی شود این نوع از مسترکارت بهترین انتخاب است. با این کارت اعتباری می‌توانید قبض‌های خود را پرداخت کرده و اقدام به خریدی راحت و امن کنید.

 

مسترکارت گلد

مسترکارت گلد:

اگر نمی‌دانید این نوع از مستر کارت چیست خود را آماده کنید تا از ویژگی‌های جذاب آن شوکه شوید. اگر تاجر هستید یا به هر دلیلی احتیاج به سطح تراکنشی بالا دارید این کارت اعتباری قطعا برای شما است. علاوه بر سطح تراکنش بالا، مسترکارت گلد به شما امکان استفاده از  بیمه مسافرتی و خدمات اضطراری را می‎دهد.

 

 

مسترکارت پلاتینیوم:

درآمدی بالا دارید و حتی سقف تراکنش مسترکارت گلد برای شما کافی نیست؟

پس مسترکارت پلاتینیوم را انتخاب کنید تا بتوانید از تجربه خرید و جابجایی پول در سطحی فراتر از مردم عادی لذت ببرید.

مسترکارت ورلد:

این مسترکارت تمام ویژگی‌های پلاتینیوم را دارد با این تفاوت که باز هم سقف تراکنش افزایش یافته و برای شما تخفیف‌های ویژه‌ای را برای خرید از فروشگاه‌های برتر در نظر گرفته است.

 

مسترکارت بیزینس

مسترکارت بیزینس:

این کارت اعتباری را کسانی استفاده می‌کنند که صاحب کسب‌وکار هستند؛ از ویژگی‌های جالب آن می‌توان به گزارش هزینه‌ها و کنترل پرداخت‌ها اشاره کرد.

مسترکارت دبلوورلد:

استفاده از خدمات مسافرتی، تخفیف‌های ویژه، سقف تراکنش بسیار بالا، بیمه مسافرتی، تسهیلات ویژه و… این کارت اعتباری نهایت تجربه پرداختی فراتر از تصور شمارا فراهم خواهد کرد.

 

مستر کارت فیزیکی

این نوع از مسترکارت به شما امکان این را می‌دهد تا در سراسر دنیا پرداخت ارزی انجام دهید و با اتصال به‌حساب بانکی می‌توانید اقدام به دریافت وجه نقد از دستگاه‌های خود پردازی کنید که لوگوی مسترکارت را داشته باشند.

 

مستر کارت مجازی

در این نوع از مسترکارت شما تنها به‌صورت فیزیکی به کارت اعتباری خود دسترسی ندارید و با در اختیار داشتن اطلاعات آن می‌توانید تجربه‌ی پرداخت ارزی را داشته باشید.

استفاده از مسترکارت مجازی بیشتر از نوع فیزیکی آن در ایران مرسوم است؛ زیرا به دلیل وجود تحریم‌های بین‌المللی نمی‌توان به مسترکارت فیزیکی دسترسی داشت.

شما می‌توانید همین حالا با ورود به وب‌سایت اُستیگان اقدام به خرید مسترکارت مجازی کرده و تجربه پرداختی ارزی را به دست آورید.

 

تفاوت مسترکارت‌های مجازی و فیزیکی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران ایرانی خرید از فروشگاه‌های اینترنتی خارجی یا پرداخت خدماتی نظیر آزمون آیلتس و … است.

اما به دلیل تحریم‌های بین‌المللی امکان پرداخت با حساب بانک‌های داخلی وجود ندارد به همین دلیل بازار خرید کارت‌‌های اعتباری خارجی به‌خصوص مسترکارت بسیار داغ شده است. به همین جهت برای بسیاری از کاربران ایرانی این سوال پیش‌آمده که مستر کارت چیست؟

تا اینجا تلاش کردیم به این سوال پاسخ دهیم و ذهنیت درستی را برای شما نسبت به این شبکه هماهنگ‌کننده انتقال وجه در سطح جهانی ایجاد کنیم.

در ادامه به تفاوت استفاده از مسترکارت مجازی و فیزیکی می‌پردازیم تا بدانید تفاوت استفاده از انواع مستر کارت چیست؟

برای پاسخ به این سوال بیایید تصور کنید کارت فیزیکی بانک تجارت یا هر بانکی که در اختیار دارید را گم‌کرده‌اید، اما شماره کارت، تاریخ انقضا، CVV2 کارت موردنظر را در اختیار دارید؛ علاوه بر این رمز دوم کارت فعال است، پس به‌راحتی می‌توانید خرید آنلاین انجام دهید یا موجودی خود را به حسابی دیگر منتقل کنید.

در این صورت شاید اصلا احتیاجی به کارت فیزیکی خود نداشته باشید؛ تفاوت مسترکارت مجازی و فیزیکی دقیقا همین است، شما تنها به صورت فیزیکی کارت خود را در اختیار نخواهید داشت، بنابراین تفاوت عمده‌ای در پرداخت آنلاین برای شما پیش نخواهد آمد.

به طور کلی استفاده از مسترکارت مجازی در ایران بسیار بیشتر رایج بوده و اصلا نیازی به نوع فیزیکی آن ندارید، مگر اینکه سفری خارجی را پیش رو داشته و برای خرید و پرداخت وجه نیاز به خرید مسترکارت فیزیکی داشته باشید.

پس حالا می‌دانید که تفاوت انواع مستر کارت چیست و با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها تهیه و خدمات موردنیاز خود را دریافت کنید.

 

نحوه استفاده از مستر کارت برای ایرانیان

روزی تصمیم می‌گیرید با مراجه به بانکی مانند ملت، پارسیان یا هر بانک دیگری اقدام به افتتاح حساب به صورت حضوری کنید؛ این کار هزینه چندانی ندارد و شما درزمانی اندک صاحب یک حساب و کارت اعتباری می‌شوید.

نحوه به دست آوردن مسترکارت دقیقا به همین شیوه است به یکی از شعبه‌های مسترکارت مراجعه می‌کنید و کارت اعتباری خود را به‌راحتی به دست می‌آورید. خیلی ساده است نیازی هم نیست که بدانید مستر کارت چیست در آن شعبه با انواع آن آشنا می‌شوید و حساب موردنظر خود را افتتاح می‌کنید.

تمام راه و روشی را که خواندید برای 210 کشور دنیا به‌غیراز ایران و چند کشور دیگر قابل انجام است؛ اما ناامید نشوید همیشه راهی وجود دارد!

شما با ورود به وب‌سایت اُستیگان حتی بدون نیاز به حضور فیزیکی می‌توانید مسترکارت مجازی خود را تهیه و اقدام به خرید و پرداخت ارزی کنید.

 

کلام آخر درمورد مستر کارت چیست

در این مطلب تلاش کردیم تا به سوال مستر کارت چیست پاسخ دهیم؛ سوالی که ذهن هرکسی که نیاز به پرداخت ارزی دارد را درگیر خودکرده است. استفاده از مسترکارت یکی از بهترین روش‌ها برای پرداخت ارزی است و در دنیای امروز کمتر کسی احتیاج به آن پیدا نمی‌کند.

اُستیگان ارائه‌دهنده خدمات مسترکارت مجازی این امکان را فراهم کرده تا بتوانید تنها با چند کلیک ساده اقدام به صدور مسترکارت خود کنید.