آموزش تغییر پسورد اکانت ایکس باکس

تغییر پسورد اکانت ایکس باکس

آموزش تغییر پسورد اکانت ایکس باکس

تغییر پسورد اکانت ایکس باکس یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای بالا بردن امنیت کنسول خود به‌صورت مداوم در بازه‌های زمانی متفاوت باید انجام دهید.

این اقدام امنیتی مهم برای جلوگیری از هک شدن اکانت و کنسول شما بسیار ضروری بوده و درصورتی‌که مدام کنسول خود را به اینترنت وصل کنید امکان هک شدن آن بسیار بالا می‌‌رود.

پس اگر با کنسول خود آنلاین بازی می‌کنید، به‌صورت دوره‌ای اقدام به تغییر پسورد اکانت ایکس باکس خود کنید.

حتی گاهی اوقات پیش می‌آید که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید و می‌خواهید آن را بازیابی کنید.

در این مطلب به آموزش تغییر پسورد ایکس باکس می‌پردازیم و راه‌حل‌هایی عملی، برای رفع مشکلات روبرو به شما ارائه خواهیم کرد.

خرید Xbox Giftcard

نحوه تغییر پسورد اکانت ایکس باکس با مایکروسافت

در این روش ابتدا وارد وب‌سایت مایکروسافت شده و به‌حساب کاربری خود Log in کنید.

تغییر پسورد اکانت ایکس باکس

روی گزینه Security زده و بر روی گزینه Change password بزنید.

تغییر پسورد اکانت ایکس باکس

صفحه Verify your identity  بازشده و بر روی ایمیل بزنید.

تغییر پسورد اکانت ایکس باکس

کدی ارسال می‌شود با واردکردن آن به گزینه on this Do not ask me again را زده سپس Verify کنید.

حالا بر روی گزینه Set up now بزنید.

در صفحه بعدی چهار گزینه خواهید دید که با تیک Other و کلیک بر روی Next به مرحله بعدی رفته و اقدام به تغییر پسورد اکانت ایکس باکس خود کنید.

این روش بسیار ساده بوده و به شما امکان این را می‌دهد بدون نیاز به کنسول رمز خود را تغییر دهید.

پس از تغییر پسورد اکانت ایکس باکس، کنسول را روشن کرده و با واردکردن رمز عبور جدید از صحت آن اطمینان حاصل کنید.

 

نحوه تغییر پسورد حساب‌های مایکروسافت به‌صورت آنلاین

تغییر پسورد اکانت ایکس باکس از طریق حساب مایکروسافت یکی از روش‌های ساده و در دسترسی است که به کمک مرورگر انجام می‌گیرد.

ابتدا در این روش وارد آدرس Login.live.com شده و در کادری که مشاهده می‌کنید ایمیل، شماره تلفن یا نام کاربری اسکایپ خود را وارد کرده و بر روی گزینه Next بزنید.

نحوه تغییر پسورد حساب‌های مایکروسافت به‌صورت آنلاین

در بخش بعدی وارد صفحه Enter password می‌شوید؛ در کادری که نوشته‌شده Password رمز فعلی خود را بنویسید و بر روی گزینه Sign in بزنید.

هم‌اکنون وارد حساب کاربری خود شده‌اید و می‌توانید در صفحه بازشده گزینه Change password را انتخاب و اقدام به تغییر پسورد اکانت ایکس باکس خود کنید.

در ابتدا وارد صفحه Protect your account می‌شوید، برای اینکه Microsoft بتواند از اکانت شما محافظت کرده و اطمینان حاصل کند کسی غیر از صاحب حساب نمی‌خواهد رمز عبور را تغییر دهد باید ایمیل یا شماره تماس خود را وارد کنید.

نحوه تغییر پسورد حساب‌های مایکروسافت به‌صورت آنلاین

درنهایت گزینه Send Code را زده و منتظر دریافت کد ارسال‌شده بمانید؛ اگر اطلاعات واردشده صحیح باشد خیلی طول نمی‌کشد تا اطلاعات موردنظر برای تغییر پسورد اکانت ایکس باکس را دریافت کنید.

کد دریافت شده را وارد کرده و درنهایت گزینه Submit را بزنید.

در صفحه‌ بعد اول پسورد فعلی و در دو کادر بعدی اقدام به تغییر رمز عبور ایکس باکس خودکرده و گزینه Next را بزنید.

در پایین صفحه، قبل از زدن Next گزینه‌ای می‌بینید که نوشته:

Make me change my password every 72 days با زدن تیک این قابلیت هر هفتادودو روز خود مایکروسافت اقدام به تغییر پسورد اکانت ایکس باکس شما می‌کند.

نحوه تغییر پسورد حساب‌های مایکروسافت به‌صورت آنلاین

اگر قصد دارید در بازه زمانی کوتاه‌تری این عمل امنیتی را انجام دهید تیک گزینه موجود را نزده و هر بار روش بالا را دنبال کرده تا رمز اکانت Xbox خود را تغییر دهید.

فقط به خاطر داشته باشید هنگامی‌که از این روش برای تغییر پسورد اکانت ایکس باکس استفاده می‌کنید تمام حساب‌های کاربری مایکروسافت شما تغییر خواهد کرد؛ این حساب‌ها عبارت‌اند از :

پسورد موبایل، ویندوز، OneDrive ،Outlook ،Skype ،Office و ما بقیه پلتفرم‌هایی که برای شرکت مایکروسافت هستند.

این روش تغییر رمز عبور بسیار ساده بوده و با عوض کردن آن در بازه‌های زمانی کوتاه می‌توانید امنیت حساب کاربری خود را تضمین کنید.

 

نحوه تغییر پسورد اکانت ایکس باکس بدون نیاز به مایکروسافت

در روش بالا به تغییر پسورد اکانت ایکس باکس از طریق پلتفرم Microsoft پرداختیم؛ مشکلی که برای کاربران با استفاده از این روش پیش می‌آید تغییر رمز تمام پلتفرم‌ها یا نرم‌افزار‌های مربوط به مایکروسافت است.

بنابراین در این بخش به معرفی راه و روشی می‌پردازیم که به شما امکان این را می‌دهد بدون نیاز به مایکروسافت رمز عبور اکانت کنسول Xbox را تغییر دهید.

در این روش ابتدا وارد سایت Xbox شده و وارد حساب کاربری خود شوید.

بالا سمت راست بر روی عکس پروفایل خود بزنید.

تغییر پسورد اکانت ایکس باکس بدون نیاز به مایکروسافت

کادری کوچک مشخص‌شده و شما باید بر روی گزینه My Microsoft account کلیک کنید.

صفحه جدیدی بازشده و شما باید بر روی گزینه Security بزنید.

در این مرحله رمز خود را وارد کرده یا در صورت فراموشی رمز عبور ایمیل خود را وارد کنید تا با دریافت کد موردنظر وارد صفحه Change your password شوید.

در این صفحه رمز جدید را وارد کنید و سپس وارد حساب کاربری خود شوید.

تغییر پسورد اکانت ایکس باکس بدون نیاز به مایکروسافت

 

با این روش می‌توانید به‌راحتی بدون نیاز به‌عوض کردن رمز اکانت مایکروسافت فقط رمز Account ایکس باکس را تغییر دهید.

پیشنهاد می‌شود برای بالا بردن سطح امنیت کنسول خود هرماه اقدام به تغییر رمز خود کنید.

 

روش حل فراموشی پسورد اکانت ایکس باکس

هنگامی‌که وارد وب‌سایت Xbox می‌شوید، دو گزینه برای دسترسی به‌حساب شما وجود دارد. یکی واردکردن رمز اکانت ایکس باکس و دیگری واردکردن کد موقتی است که به ایمیل شما ارسال‌شده است.

اگر رمز عبور خود را به خاطر نمی‌آورید یا نمی‌خواهید برای دسترسی به‌حساب کاربری خود رمز عبور در اختیار شخصی قرار دهید، می‌توانید با استفاده از کد موقت ارسال‌شده به ایمیل خود یا دیگران وارد حساب کاربری خود شوید؛ این روش زمانی کار می‌کند که به ایمیل خود دسترسی داشته باشید و بتوانید پیام‌های ارسال‌شده به آن را بازکنید.

سپس به صفحه‌ای هدایت می‌شوید تا ایمیل حساب کاربری خود را وارد و ایمیل دیگری برای ریست کردن حساب کاربری Xbox خود دریافت کرده واکانت خود را بازیابی کنید.

برای اینکه دچار مشکلات این‌چنینی نشوید، پیشنهاد می‌شود رمز و ایمیل اکانت خود را جایی یادداشت کرده و دور از دسترس دیگران قرار دهید.

شما می‌توانید با این روش در طول مدت‌زمانی مشخص اقدام به تغییر پسورد اکانت ایکس باکس کرده تا امنیت کنسول خود بدون پرداخت هزینه تضمین کنید.

 

بازیابی رمز عبور اکانت Xbox از طریق مرورگر کنسول

کنسول ایکس باکس خود را روشن کرده و با وارد شدن به منو برنامه‌ها، مرورگر Edge را بازکنید و به وب‌سایت رسمی ایکس باکس شوید.

دقت داشته باشید که دستگاه شما به اینترنت متصل باشد.

بازیابی رمز عبور اکانت Xbox

بر روی تصویر اکانت خود زده و بر روی گزینه Forget Password کلیک کنید.

ایمیل خود را وارد کنید و منتظر بمانید تا کد ورود برای شما ارسال گردد.

بر روی تصویر اکانت خود زده و بر روی گزینه Forget Password کلیک کنید.

با واردکردن کد موردنظر وارد پنل تغییر رمز خواهید شد.

توجه داشته باشید رمز جدیدی که وارد می‌کنید، حداقل باید 8 کاراکتر داشته و ترکیبی از اعداد و حروف باشد تا هک کردن آن ممکن نباشد؛ رمز عبور خود را هرماه تغییر دهید و برای اطمینان از عدم فراموشی، آن را یادداشت کرده و در مکانی امن قرار دهید.

 

چرا باید رمز اکانت Xbox خود را مداوم تغییر دهیم؟

تغییر رمز اکانت ایکس باکس یکی از مهم‌‎ترین کار‌هایی است که برای جلوگیری از هک شدن باید هر سی روز یک‌بار انجام دهید.

اما برای بسیاری از کاربران این سوال پیش می‌آید که لزوم انجام این کار چیست؟

استفاده از رمز‌های ترکیبی قدرتمند برای افرادی که از اکانت Xbox Live Gold استفاده کرده و یا با خرید گیفت کارت ایکس باکس اقدام به خرید قانونی بازی‌های روز دنیا می‌کنند امری لازم و ضروری است.

زیرا این امکان وجود دارد که افراد سودجو اقدام به هک اکانت شما کرده و با تغییر پسورد اجازه دسترسی به Microsoft account را از شما بگیرند.

به همین دلیل بهتر است قبل از خرید گیفت کارت Xbox و خرید بازی‌های موردنظر ، اقدام به تغییر پسورد اکانت ایکس باکس خود از طریق روش‌های بالا کرده تا از هک شدن جلوگیری کنید.

 

اکانت Game pass ایکس باکس

اگر گیمر حرفه‌ای هستید و از کنسول‌های مایکروسافت ایکس باکس استفاده می‌کنید، این را می‌دانید که خرید ویدیوگیم‌‎های مختلف بسیار گران تمام می‌شود، به‌خصوص کاربران داخلی امکان پرداخت هزینه بالای بازی‌ها را ندارند.

برای رفع این مشکل مایکروسافت سرویس بسیار جذابی به نام Game Pass را ارائه کرده تا به گیمر‌ها اجازه دهد با پرداخت هزینه اشتراک به‌صورت دوره‌ای (ماهانه، سه‌ماهه، شش‌ماهه یا سالانه) به مجموعه ویدیوگیم‌های کنسول ایکس باکس دست پیدا کنند.

این سرویس به شما این امکان را می‌دهد تا یکجا به مجموعه‌ای از بازی‌ها دست پیداکرده و دیگر نیازی به خرید جداگانه هر ویدیوگیم نداشته باشید؛ این روش به‌خصوص برای کاربران ایرانی بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و به شما این امکان را می‌دهد تا باخرید گیفت کارت ایکس باکس از پلتفرم‌های داخلی هزینه خرید اکانت گیم پَس را پرداخت کنید.

یکی از مهم‌ترین دلایل تغییر پسورد اکانت ایکس باکس این است که هکر‌ها به دنبال هک کردن اکانت‌های Game Pass بوده و در صورت بازیابی رمز عبور شما ممکن است متحمل ضرر مالی شوید.

سرویس گیم پس در دو حالت به کاربران کنسول مایکروسافت ارائه می‌گردد که محبوب‌ترین آن

اکانت استاندارد:

این سرویس محبوب که برای دارندگان کنسول مایکروسافت طراحی‌شده امکان دسترسی به بیش از 100 ویدیوگیم را فراهم کرده و به شما اجازه می‌دهد تا بازی‌های انحصاری Xbox را دانلود و نصب کنید.

علاوه بر این شما از تخفیف‌های هفتگی باخبر خواهید شد که قطعا برای گیمر‌های حرفه‌ای یک خبر جذاب خواهد بود.

این سرویس تنها بر روی کنسول Xbox One و سری S و سری X قابل‌استفاده است؛ یکی از مشکلات سرویس استاندارد عدم دسترسی به Xbox Live Gold و EA Play هست که برای علاقه‌مندان به بازی‌های آنلاین نکته‌ای منفی در این سرویس محسوب می‌شود.

و اما اکانت Game Pass Ultimate

در این سرویس شما از تمامی امکانات سرویس استاندارد استفاده کرده و علاوه بر آن می‌توان به‌تمامی بازی‌های ایکس باکس لایو گلد و EA دسترسی کامل داشته باشید.

اکانت آلتیمیت ایکس باکس را می‌توان سرویسی نامحدود برای کنسول ایکس باکس نامید که انتخاب بسیاری از گیمر‌های حرفه‌ای در سراسر جهان است.

البته قبل از تهیه گیفت کارت ایکس باکس و خرید اکانت Game Pass حتما به این نکته توجه داشته باشید که چه‌کار کردی را مدنظر دارید و با توجه به آن اکانت مناسب خود را تهیه کنید.

در صورت خرید هرکدام از سرویس‌های گیم پَس حداقل هر 30 روز اقدام به تغییر پسورد اکانت ایکس باکس خودکرده تا از هک شدن جلوگیری کنید.

 

کلام آخر

در این مطلب راه و روش تغییر پسورد اکانت ایکس باکس را به شیوه‌های مختلف آموزش دادیم تا شما برای استفاده از کنسول Xbox از حداکثر امنیت برخوردار شوید.

این را به خاطر بسپارید اگر از اکانت‌های قانونی نظیر Game Pass استفاده می‌کنید یا با خرید گیفت کارت Xbox ویدیوگیم‌های مدنظر خود را قانونی خریداری کرده‌اید، تغییر پسورد اکانت ایکس باکس در بازه‌های زمانی کوتاه بهترین و موثر‌ترین روش برای جلوگیری از هک شدن کنسول Xbox شما خواهد بود.