مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو، کدام انتخاب بهتری است؟

مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو

مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو، کدام انتخاب بهتری است؟

مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو دو مورد از محبوب‌ترین سرویس‌های پخش فیلم و سریال کاری است دشوار و سخت، اما در این مطلب با بررسی جزئیات و امکاناتی که این دو پلتفرم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند تلاش می‌کنیم تا انتخاب را برای شما آسان کنیم.

با افزایش تمایل کاربران برای استفاده از پلتفرم‌های استریم آنلاین عرصه رقابت بیش‌از پیش تنگ‌تر شده و رقبا با در اختیار قرار دادن امکانات و ساخت فیلم و سریال‌های مهیج و مجذوب‌ کننده تلاش دارند مخاطب بیشتری را پای پلتفرم خود بنشانند.

تنها مشکل پیش روی کاربران این است که نمی‌دانند کدام‌یک از پلتفرم‌ها در این زمینه بهترین امکانات و قابلیت‌ها را ارائه می‌دهند. البته هر یک از این دو سرویس محتوای متفاوتی دارند و استفاده از هر دو خالی از لطف نبوده و کاربر را به تجربه‌ای متفاوت می‌رسانند.

ولی برای افرادی که قصد دارند فقط یکی از آن‌ها را استفاده کنند مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو بسیار سخت و دشوار بوده و انتخاب سختی را پیش رو دارند.

در این مطلب به شما دیدی جامع را ارائه می‌کنیم تا بین Netflix و Amazon Prime Video یک پلتفرم را برای استریم با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

خرید گیفت کارت نتفلیکس ارزان‌ترین قیمت بازار

 

 آمازون پرایم ویدیو چیست؟

پرایم ویدیو پیش‌از این با نام آمازون پرایم ویدئو شناخته می‌شد؛ این سرویس ویدئویی آنلاین نیاز به تهیه اشتراک داشته و در ایالات‌متحده توسط آمازون توسعه‌یافته و تحت مالکیت همین شرکت اداره می‌شود.

یک حساب Prime Video ویژگی‌هایی مانند تماشای میلیون‌ها فیلم، سریال و محتوای انحصاری رایگان از Amazon را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

در مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو به این نکته باید توجه داشت که آمازون به‌عنوان پشتوانه Prime Video سرمایه زیادی را برای ساخت سریال‌های انحصاری خود اختصاص داده که در مقایسه با نتفلیکس هزینه‌های سرسام‌آوری را خرج محتوای‌ خودکرده است.

برای مثال سریال Lords of the Rings که یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ نام‌ گرفته از تولیدات اخیر آمازون پرایم بوده و سروصدای زیادی را به پا کرده است که پرخرج‌ترین سریال‌های نتفلیکس هم به گردپای این سریال محبوب نرسیده است.

البته سریال Rings of Power برخلاف انتظارات انتقاد‌های زیادی را نصیب خود کرد با گرفتن امتیاز 7 از 10 نمره آن‌چنان بالایی را برای خود به ثبت نرساند؛ گرچه باید منتظر فصل دوم این سریال رمزآلود ماند تا شاید بتواند مانند سه‌گانه ارباب حلقه‌ها خود را در ذهن و جان مخاطب برای همیشه ماندگار کند.

سریال‌هایی این‌چنین محبوب، کاربران را تحریک کرده تا در سراسر دنیا اشتراک آمازون پرایم را تهیه کنند و رقابتی تازه برای جذب مخاطب بین Netflix و Prime Video شکل بگیرد.

سرویس‌های استریم فیلم و سریال از نظر کامل بودن آرشیو، امکانات ویژه، هزینه اشتراک، کیفیت پخش و… از یکدیگر متمایز می‌شوند؛ تفاوت نتفلیکس و پرایم ویدیو نیز به همین دلیل است.

درواقع دو شرکت آمازون و نتفلیکس، امکانات گسترده و متفاوتی را برای کاربران خود درنظر گرفته‌اند. البته مسئله اصلی این است که بسیاری از کاربران نمی‌دانند که کدام سرویس امکانات بهتری را ارائه می‌کند؟

مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو از لحاظ محتوا

مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو از لحاظ محتوای تولید شده به شما امکان این را می‌دهد با توجه به سلیقه خود انتخابی هوشمندانه انجام دهید.

پرایم ویدیو همکاری گسترده‌ای با فیلم‌سازان جهان دارد و با خرید مجوز حق پخش فیلم و سریال به کاربران خود امکان دسترسی به آرشیو محتوایی کم‌نظیری را می‌دهد.

فعالیت Prime Video در 14 دسامبر 2016، در سطح جهانی راه‌اندازی شد و شبکه خدمات خود را فراتر از ایالات‌متحده، بریتانیا، آلمان، اتریش و ژاپن گسترش داد، در این میان کشور‌های نظیر ایران و کره شمالی و چین نمی‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند.

البته به کمک ابزار‌های دور زدن محدودیت‌ها، استریم کردن از پلتفرم Prime Video برای کاربران ایرانی هم ممکن است.

البته در مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو باید گفت که هر دو سرویس امکان دسترسی به محتوای موجود در پلتفرم خود را برای کاربران ایرانی متاسفانه مسدود کرده‌اند.

 

Amazon Prime Video- آمازون پرایم ویدیو

مزایای Amazon Prime Video

با خرید اشتراک آمازون پرایم امکان این را دارید تا فیلم و سریال محبوب خود را در هر وسیله‌ای که دوست دارید ببینید؛ مهم نیست بخواهید یک روز بارانی در خانه همراه با دوستان سریال موردعلاقه خود را ببینید یا در مسیر محل کار خود به‌وسیله تلفن همراه هوشمند محتوای موردنظر خود را استریم کنید.

هیچ تفاوتی ندارد هر وسیله‌ای که صفحه نمایشگر داشته باشد و دارای یک مرورگر باشد، قطعا امکان استفاده از پرایم ویدیو را برای شما فراهم خواهد کرد.

شما حتی می‌توانید با کنسول پلی‌‎استیشن یا ایکس باکس خود آرشیو محتوا پرایم را به‌راحتی استریم کنید، در این صورت فقط کافی است اشتراک آمازون پرایم را تهیه کنید.

برای مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو باید گفت هر دو بر روی دیوایس‌های مختلفی امکان دسترسی به محتوا موجود در سرویس خود را برای کاربران فراهم کرده‌اند.

شما با در اختیار داشتن اشتراک این پلتفرم به مجموعه بزرگی از محتوا دست پیدا خواهید کرد از فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا گرفته تا مستند‌ها و بیوگرافی‌های خوش‌ساخت و جذاب؛ محتوا موجود در آمازون پرایم شامل:

  • فیلم‌های کمدی
  • انیمیشن و انیمه
  • خانواده و کودکان
  • تئاتر‌های روز دنیا
  • مستند
  • تئاتر موزیکال
  • فیلم‌های فانتزی و تخیلی
  • فیلم‌های از آلود
  • فیلم‌های ورزشی

و…

شما در پرایم ویدیو برای هر سلیقه‌ای فیلم و سریال پیدا خواهید کرد؛ علی‌رغم قدمت کمی که Prime Video نسبت به Netflix دارد می‌توان گفت آرشیو کاملی را در چند سال اخیر برای خودساخته است.

مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو از لحاظ هزینه اشتراک ماهیانه بسیار جالب است؛ شما برای داشتن اشتراک Prime Video باید 2.99 دلار پرداخت کنید، در صورتی‌که برای داشتن اشتراک نتفلیکس باید 6.99 دلار به این پلتفرم آنلاین پرداخت کنید.

تا اینجا در مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو شاید بتوان گفت که با توجه به هزینه اشتراک کمتر، به نظر می‌رسد Prime یک امتیاز جلوتر از Netflix خواهد بود.

تفاوت نتفلیکس و پرایم ویدیو

تا به اینجا در مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو به علت پایین‌تر بودن هزینه اشتراک Prime یک‌بر هیچ از Netflix جلو افتاده است.

شاید بتوان در این بخش امتیاز را به‌ تساوی کشید!

پلتفرم استریم Netflix با توجه به قدمت بیشتری که دارد سریال‌ها و فیلم‌های بیشتری را نسبت به پرایم در آرشیو خود جای داده است؛ البته این مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو به معنی کم بودن محتوایی

سرویس استریم آمازون نیست.

از جمله سریال‌های محبوب نتفلیکس می‌توان به Squid Game، The Queen’s Gambit،Dark و چندین سریال محبوب دیگر اشاره کرد.

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو سرویس استریم فیلم و سریال کیفیت تصویری است که ارائه می‌کنند؛ اگرچه با توجه به تجربه کاربران در مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو از لحاظ کیفیت 4K و HDR ، کیفیتی

که Netflix ارائه می‌کند بسیار بالاتر رقیب تازه‌کار خود است.

 

مهم‌ترین تفاوت در خرید اکانت Amazon Prime Video و اشتراک Netflix

اما مهم‌ترین تفاوتی که می‌توان برای خرید اکانت Amazon Prime Video و اشتراک نتفلیکس به آن اشاره کرد تفاوت قیمتی است که این دو باهم دارند.

هزینه خرید اشتراک آمازون پرایم ویدیو 14.99 دلار در ماه است که این مبلغ به شما امکان این را می‌دهد تا از تمام امکانات و کیفیت این پلتفرم استفاده کنید.

برای استفاده از همین خدمات در سال مبلغ 139 دلار را باید پرداخت کنید که مبلغی به‌مراتب پایین‌تر از نتفلیکس است.

البته پرایم برای جذب مخاطبان بیشتر سرویس اشتراکی به قیمت 8.99 دلار را ارائه داده که تفاوت آن تنها در تبلیغاتی است که برای شما قبل از فیلم و سریال پخش خواهد شد.

در مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو از لحاظ هزینه اشتراک باید به این نکته اشاره کرد که هزینه در اختیار داشتن ماهانه سرویس استریم Netflix کمی بیشتر از  رقیب خود است.

برای اینکه بتوانید بدون تبلیغ و با کیفیت 1080 محتوای موردنظر خود را استریم کنید باید 15.49 دلار پرداخت کنید؛ البته هزینه اشتراک پلن پرمیوم 19.99 دلار بوده که امکانات بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

اما یکی از مهم‌ترین پارامتر‌های بررسی و مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو رابط کاربری این دو پلتفرم است.

بر اساس نظر کاربران نوع دسترسی به محتوا و طراحی این پلتفرم در دستگاه‌های مختلف نظیر تلویزیون‌های هوشمند، تلفن همراه و… مورد نقد و تحلیل قرار گرفت که نمره نتفلیکس 8.9 و پرایم ویدیو 6.5 بوده است.

درواقع Netflix به خاطر تجربه و ارتباط بیشتری که با کاربران داشته است توانسته به کمک طراحی رابط کاربری بهتر مخاطبان زیادی را نسبت به پرایم ویدیو جذب خود کند.

اگر نمی‌دانید که رابط کاربری چیست کافی است به این مثال توجه کنید:

تصور کنید وارد قصری بسیار بزرگ می‌شوید و با فردی مهم قرار ملاقات دارید، برای پیدا کردن پذیرایی کسی نیست که شما را هدایت کند و یا تابلوی راهنمایی برای یافتن مسیر نصب نشده است؛ شما می‌گردید و بعد از یک ساعت بالاخره به اتاق پذیرایی می‌رسید.

قطعا این اتفاق باعث می‌شود تا شما کلافه و خسته به ملاقات کسی که می‌خواستید او را ببینید برسید؛ حالا بیایید تصور کنید مردی از جلوی در شما را هدایت می‌کند و حتی در مسیر از تاریخچه قصر و آداب‌ و رسومی که باید در این مکان رعایت کنید را با سخنی زیبا و دل‌نشین برای شما شرح می‌دهد.

بدون شک رویداد دوم شما را خوشنود و در کمال آرامش به‌ قرار ملاقات مهمی که دارید خواهد رساند؛ رابط کاربری دقیقا همان مردی است که شما را در مسیر هدایت می‌کند و سریع به مقصد می‌رساند.

ورود به پلتفرم نتفلیکس شبیه ورود به قصری است که کسی شما را برای رسیدن به مقصد هدایت می‌کند تا به فیلم و سریال مورد علاقه خود برسید؛ البته این موضوع در مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو به این معنی نیست که پلتفرم آمازون اصلا رابط کاربری خوبی ندارد، اما قطعا تجربه کاربری ضعیف‌تری را نسبت به Netflix دارد.

 

مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو از دید کیفیت محتوا

بر اساس آخرین بررسی Overall Score در مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو نمره محتوای تولیدشده بر اساس اورجینال بودن محتوا در سال 2023 آمار جالبی را به مخاطب عرضه کرد.

بر این اساس نمره محتوای اورجینال و خاص برای نتفلیکس 8.9 و برای پرایم ویدیو 6.5 است.

مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو تا به اینجای مطلب شبیه به یک ماراتن جذاب شده و اگر پارامتر رابط کاربری و تهیه محتوای اورجینال را در نظر بگیریم باوجود کمتر بودن هزینه اشتراک پرایم بازهم در مجموع نتفلیکس امتیاز بالاتری را به خود اختصاص می‌دهد.

در این میان پرایم ویدیو برای کاربران خود ویژگی جالبی را در نظر گرفته است؛ این ویژگی بر اساس خدماتی که شرکت مادر یعنی Amazon ارائه می‌کند، طراحی‌شده است.

شما اگر اشتراک یک‌ساله پرایم ویدیو را تهیه کنید، ارسال محصول از آمازون برای شما رایگان می‌شود.

این ویژگی شاید برای خیلی از کاربران مخصوصا مخاطبان ایرانی جذاب نباشد چون امکان دریافت مستقیم محصول در ایران وجود ندارد؛ اما درهرصورت Prime Video هنوز نتوانسته مخاطبان بیشتری نسبت به Netflix جذب خود کند.

به نظر می‌رسد در مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو تا به اینجا سرویس استریم Amazon چند گام عقب‌افتاده باشد، اما بر اساس اهداف و آمار‌های موجود پرایم خیزی بلند با تهیه‌کنندگی فیلم و سریال‌های جذاب روز دنیا گرفته است.

مقایسه کیفیت تصویر نتفلیکس و پرایم ویدیو

در مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو، وقتی به بحث کیفیت تصویر در این دو پلتفرم می‌رسیم تفاوت چندانی را بین این دو نمی‌توان در نظر گرفت، اما برای کاربران ایرانی که بعضا با مشکلات کندی اینترنت درگیر هستند استفاده از نسخه پرمیوم نتفلیکس بسیار کاربردی و جذاب است، زیرا با دیدن محتوای مورد نظر خود به صورت آنلاین شاید نهایت کیفیت را نتوانند تجربه کنند اما با اشتراک پرمیوم نتفلیکس می‌توانید محتوای مورد نظر خود را به‌راحتی دانلود کنید و از نهایت کیفیت لذت ببرید.

در مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو، خرید اشتراک Netflix به خاطر وجود گیفت کارت‌ نتفلیکس در ایران بسیار ساده‌تر بوده و به کاربران ایرانی امکان این را می‌دهد تا محتوای موردنظر را با حداکثر کیفیت دانلود و به‌راحتی تماشا کند.

مقایسه هزینه اشتراک نتفلیکس  با  پرایم ویدیو

بالاتر به هزینه اشتراک این دو سرویس محبوب استریم اشاره کردیم؛ شاید در نگاه اول پرداخت هزینه 275 دلار در سال برای نتفلیکس نسبت 149 دلار پرایم زیاد به نظر برسد، اما قطعا با توجه به امکانات و سریال‌های انحصاری خود توانسته مخاطبان بیشتری را جذب خود کند.

در مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو باید هزینه بیشتری هر ماه برای Netflix پرداخت کنید؛ شما می‌توانید اشتراک پرمیوم Netflix را هرماه به قیمت 22.9 دلار با در اختیار داشتن گیفت کارت Netflix تهیه کنید.

هزینه اشتراک استاندارد برای هرماه 15.49 دلار بوده و تنها تفاوت آن در کیفیت محتوایی است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ اشتراک پرمویم نتفلیکس کیفیت 4K و HDR را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

در مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو هزینه اشتراک ماهیانه سرویس آمازون پرایم کمتر بوده و با پرداخت 14.99 در ماه می‌توان اشتراک این پلتفرم را در اختیار داشت.

با توجه به محدودیت‌ها موجود در ایران امکان استفاده از این سرویس اشتراک استریم فیلم و سریال وجود ندارد، ولی با این‌ وجود راهی ساده و به‌صرفه برای خرید اشتراک وجود دارد.

با خرید گیفت کارت نتفلیکس از پلتفرم‌های معتبر مانند اُستیگان می‌توانید اکانت Netflix خود را فعال و از استریم فیلم و سریال روز دنیا با بالاترین کیفیت ممکن لذت ببرید.

 

نتفلیکس netflix

دیوایس‌های مورداستفاده برای نتفلیکس و آمازون پرایم ویدیو

در مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو باید گفت هر دو پلتفرم در این بخش امتیازی برابر می‌گیرند.

شاید بتوان گفت هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد و قابلیت پخش ویدیو در آن موجود باشد نتفلیکس و پرایم ویدیو از دستگاه موردنظر پشتیبانی می‌کند.

ازجمله دیوایس‌های قابل‌استفاده می‌توان به:

تلویزیون هوشمند، لپ‌تاپ، تبلت، کامپیوتر، دستگاه فایر تیوی Amazon، کنسول و… اشاره کرد.

 

کلام آخر

استریم فیلم و سریال از سرویس‌هایی نظیر Prim Video و Netflix امروزه یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های جهان نام‌ گرفته‌اند.

به همین دلیل است آمازون دست‌به‌کار شده و سرویس استریم مختص خود را ساخته است؛ سرویس‌هایی نظیر این دو در حال حاضر در حال شکل‌گیری هستند اما بعید به نظر می‌رسد بتوانند به گردپای نتفلیکس و پرایم ویدیو برسند.

در این مطلب تلاش کردیم به مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو بپردازیم؛ دو سرویس خیلی محبوب که با یکدیگر رقابتی تنگاتنگ داشته و برای جذب مخاطبان بیشتر پیشنهاد‌ات مهیجی را به مخاطبان خود ارائه می‌کنند.

اگر تجربه استفاده از این سرویس‌های استریم فیلم و سریال را دارید در بخش نظرات تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

با توجه به نکاتی که در این مطلب مطرح کردیم می‌توان نتیجه گرفت که خرید اشتراک نتفلیکس Netflix برای کاربران ایرانی مقرون‌به‌صرفه تر بوده و خدمات بهتری را ارائه می‌کند.

پس همین حالا با خرید گیفت کارت نتفلیکس از سایت اُستیگان و دریافت آنی کد گیفت کارت مورد نظر خود، اقدام به خرید اشتراک این سرویس استریم محبوب کنید.

 

مهم‌ترین تفاوت نتفلیکس و پرایم ویدیو چیست؟

مهم‌ترین تفاوت Netflix و Prime Video رابط کاربری و آرشیو محتواهای آن‌ها است که با توجه به نیازهای خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

هزینه استفاده از نتفلیکس بیشتر است یا پرایم ویدیو؟

در مقایسه Netflix و Prime Video، استفاده از کامل‌ترین نسخه نتفلیکس در مقایسه با پرایم ویدیو کمی بیشتر است، اما ارزشش را دارد چون کاربردهای آن بسیار گسترده و جذاب است.

کدام یک آرشیو کامل‌تر و بهتری دارد؟ نتفلیکس یا پرایم ویدیو؟

در مقایسه نتفلیکس و پرایم ویدیو می‌توان گفت هردو محتویات کاملی دارند اما نتفلیکس در ارائه آثار ناشناخته و قدیمی عملکرد بهتری از خود نشان داده‌است.