روش‌های کسب درآمد از توییچ

کسب درآمد از توییچ

روش‌های کسب درآمد از توییچ

کسب درآمد از توییچ برای گیمر‌ها در ایران شبیه به آرزویی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد؛ اما راه و روشی برای گذشتن از محدودیت‌های بین‌المللی برای کاربران ایرانی وجود دارد که در این مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

برای کسانی که نمی‌دانند توییچ چیست و کسب درآمد از توییچ چگونه انجام می‌شود باید بگوییم که درواقع این پلتفرم به بزرگ‌ترین شبکه پخش زنده گیم شهرت دارد و مانند یک تلویزیون مستقل دارای هزاران شبکه مختلف هست.

هر گیمر در این پلتفرم می‌تواند با ساخت کانال شخصی کسب درآمد از Twitch کند و با تولید محتوای جذاب اقدام به افزایش تماشاگران خود کند که منجر به درآمدزایی برای او می‌شود.

در این مطلب همراه اُستیگان باشید تا با این پلتفرم جذاب برای استریمر‌ها آشنا شوید.

روش‌های مختلف برای کسب درآمد از توییچ Twitch

کمتر پلتفرم استریمی را سراغ داریم که بیش از 15 میلیون بازدید را در روز داشته باشد و نزدیک به 4 میلیون استریمر درون آن فعالیت داشته باشند.

نکته جالب درباره این پلتفرم استریمینگ لایو این است که شما علاوه بر تماشای محتوای جذاب از بازی گیمر‌ها می‌توانید با روش‌هایی که در ادامه آموزش می‌بینید کسب درآمد از توییچ کنید.

شاید بتوان گفت پلتفرم‌هایی نظیر توییچ در چند سال اخیر توانسته‌اند دنیای ویدیوگیم را تبدیل به صنعتی درآمدزا برای گیمر‌ها کند که به‌نوبه خود نکته‌ای قابل‌توجه است، زیرا دیگر بازی کردن ویدیوگیم دیگر تنها یک سرگرمی یا وقت تلف کردن به نظر نمی‌رسد!

اگر گیمر هستید و از این کار لذت می‌برید با خواندن این مطلب ذهنیت خود را برای کسب درآمد از توییچ آماده کنید و هم‌زمان با انجام کاری که دوست دارید کسب درآمد از توییچ کنید.

هفت راه اصلی برای کسب درآمد از Twitch وجود دارد:

  • داشتن شریک مالی
  • تبلیغات ویدیویی
  • فروش محصولات
  • دونیت
  • بیت‌ها
  • اشتراک
  • افیلیت

هر هفت عنوان یادشده راه و روشی هستند که شمارا به درآمد می‌رسانند و به شما این امکان را می‌دهند تا اقدام به کسب درآمد از توییچ کنید.

در ادامه به‌صورت جامع هر عنوان را برای شما شرح خواهیم داد.

اگر به دنبال سرگرمی جذاب هستید یا تصمیم به تبدیل‌شدن به یکی از معروف‌ترین گیمر‌های ایرانی در توییچ را دارید این مقاله را تا انتها بخوانید.

 کسب درآمد با برنامه افیلیت (Affiliate)

داشتن درآمد با برنامه شریک مالی (Twitch Partner Program) در توییچ

با رسیدن به سطح خوبی از تماشاگران امکانات جذابی برای شما به‌عنوان یک استریمر در دسترس قرار می‌گیرد.

یکی از این امکانات سرویس توییچ پارتنر است که هنگام پیوستن به این رویداد می‌توانید از طریق افرادی که مشترک کانال شما هستند کسب درآمد از Twitch کنید.

این سیستم از طریق نمایش تبلیغات، فروش ویدیوگیم و… امکان کسب درآمد از توییچ را به شما خواهد داد، علاوه بر تمام ویژگی‌های مثبتی که این برنامه در اختیار شما برای کسب درآمد قرار می‌دهد.

وریفای شدن اکانت شما و شناخته شدن به‌عنوان کانالی معتبر با دریافت تیک آبی یکی از بهترین رویداد‌ها برای شما به‌عنوان استریمر خواهد بود.

با ورود به این برنامه اوج کسب درآمد از توییچ را تجربه خواهید کرد، سرویس دیگری که بسیار شبیه به این برنامه است افیلیت نام دارد که در ادامه به معرفی آن نیز خواهیم پرداخت.

برای فعال شدن سرویس Twitch Partner Program باید شرایطی را احراز کنید که هم‌اکنون به بررسی و معرفی آن می‌پردازیم.

شما علاوه بر فعالیت مستمر در Twitch باید برای دو ماه متوالی قبل از درخواست خود، حداقل 8 جریان جداگانه داشته باشید که حداقل نیازهای 75 درصد ​​بیننده شما در هر دوره 30 روزه را برآورده کند.

محتوایی را پخش می‌کنید را با دستورالعمل‌های انجمن، شرایط خدمات، و دستورالعمل‌های DMCA مطابقت دهید تا بتوانید از این امکان کسب درآمد بی‌نظیر در توییچ استفاده کنید.

مهم‌ترین بند قوانین و مقررات توییچ به شرح زیر است:

هنگام استفاده از سرویس‌های توییچ، مشمول دستورالعمل‌های انجمن توییچ و دستورالعمل‌ها یا قوانین اضافی می‌شوید که در سرویس‌های توییچ پست شده و در دسترس شما قرار می‌گیرند، یا در ارتباط با سرویس‌ها و ویژگی‌هایی که ممکن است به شما ارائه شود، به شما ابلاغ خواهد شد.

Twitch همچنین ممکن است خدمات پولی خاصی را ارائه دهد که مشمول شرایط فروش Twitch و همچنین هرگونه شرایط یا ضوابط اضافی است که در ارتباط با چنین خدماتی به شما گفته خواهد شد و همه این شرایط و دستورالعمل‌ها (“راهنماها”) با مراجعه در این شرایط خدمات گنجانده‌شده‌اند.

ممکن است برخی توضیحات و قوانین جدید توییچ در قالب ایمیل برای شما ارسال گردد به همین جهت به‌صورت مداوم اقدام به چک کردن ایمیل مخصوص کانال استریم خود کنید تا برای کسب درآمد از Twitch دچار مشکل نشوید.

ممکن است با تخطی از قوانین اخلاقی و درآمدی Twitch کانال شما برای مدتی یا حتی برای همیشه بسته شود و تمام زحمات شما از بین برود پس با ورود به سایت این پلتفرم قوانین را به‌درستی مطالعه کنید.

داشتن درآمد با تبلیغات ویدئویی (Video Ads) در توییچ

درواقع توییچ پلتفرمی مشابه یوتیوب است، با این تفاوت که کاربران و استریمر‌ها تنها محتوای مربوط به ویدیوگیم را استریم می‌کنند.

پلتفرم‌های این‌ چنینی که به اشخاص حقیقی امکان این را می‌دهند تا به‌راحتی با ساخت کانال شخصی تبدیل به رسانه‌ای مستقل شوند، امکان کسب درآمد از توییچ را نیز به تولیدکنندگان محتوا نیز می‌دهند.

اگر فردی خلاق هستید و می‌توانید با تولید محتوایی خاص و جذاب در زمینه ویدیوگیم مخاطب را جذاب خود کنید همین حالا اقدام به ساخت کانال شخصی خود کنید.

امکاناتی که Twitch در اختیار شما قرار می‌دهد شمارا شگفت‌زده خواهد کرد.

حال سوال اینجاست که با نمایش ویدیو‌های تبلیغاتی در کانال شما چه مقدار درآمد از توییچ کسب خواهید کرد.

وب‌سایت این پلتفرم کاملا واضح درباره این مبلغ گفته است؛ اگر در هنگام استریم شما 1000 نفر شمارا استریم کنند 3.5 دلار کسب درآمد خواهید کرد.

بنابراین باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا تماشاگران خود را با تولید محتوای خلاقانه بالا ببرید تا کسب درآمد از توییچ کنید.

در بیشتر موارد ویدیوگیمی را که بازی می‌کنید به‌صورت آنلاین انجام می‌گیرد بنابراین نیاز به نسخه اورجینال بازی‌ها دارید و نمی‌توانید از نسخه کرک شده ویدیوگیم‌ها استفاده کنید.

اگر گیمر PC هستید باید ویدیوگیم خود را از پلتفرم استیم تهیه کنید، برای پرداخت هزینه در این پلتفرم می‌توانید از گیفت کارت استیم استفاده کنید.

برای خرید گیفت کارت می‌توانید همین حالا وارد وب‌سایت اُستیگان شوید و هر گیفت کارتی را که می‌خواهید با به‌صرفه‌ترین قیمت به‌صورت آنی دریافت کنید.

درآمد با فروش محصولات (Selling Merchandise) در توییچ

داشتن درآمد با فروش محصولات (Selling Merchandise) در توییچ

روشی دیگر برای کسب درآمد از توییچ فروش محصولاتی است که استریمر‌ها می‌توانند به کاربران معرفی کنند.

در دنیای امروز داشتن رسانه و مخاطب یعنی کسب درآمد، شما هنگامی‌که مخاطبان را جذب خود می‌کنید درواقع دارای اعتبار خواهید شد، اعتباری که به شما کمک می‌کند محصولی که تولید می‌کنید را به فروش برسانید.

شاید حتی با دریافت مبلغی محصول شرکت یا فردی دیگر را معرفی کنید.

معروف‌ترین و پرمخاطب‌ترین شخصیت twitch نینجا نام دارد، او بارها با معرفی کالا و محصولاتی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم کسب درآمد از Twitch کرده و توانسته به‌عنوان موفق‌ترین استریمر این پلتفرم شناخته شود.

تنها کاری که شما باید انجام دهید با تمرکز بر تولید محتوای جذاب تلاش کنید کاربران زیادی را به‌عنوان تماشاگر فعال به کانال خود جذب کنید.

البته شاید این روش در ایران جواب ندهد زیرا باید تلاش کنید مخاطب هدف خود را در سطح جهانی در نظر بگیرید، بنابراین باوجود محدودیت‌های بین‌المللی در ایران برخی روش‌ها مانند کسب درآمد از طریق تبلیغ محصول برای شما بازده مناسب را نداشته و باعث کسب درآمد از توییچ نمی‌شود.

در ادامه با خواندن راه و روش‌های دیگر بهترین راه کسب درآمد از این پلتفرم محبوب استریم را برای خود انتخاب کنید.

 کسب درآمد از توییچ به‌وسیله دونیت (Donations)

برای کسب درآمد از توییچ به‌وسیله دونیشن باید با محتوای خلاقانه خود تماشاگرانی را جذب کنید که حاضر به دونیت کردن پول برای شما باشند.

درواقع دونیت کردن رمز ارز یا پول روشی برای حمایت مالی از استریمر‌هایی است که با تولید محتوای مهیج خود سرگرمی خلق می‌کنند و برای صرف وقت نیاز به حمایت مالی دارند.

دونیت در توییچ بسیار ساده است اما برای کاربران ایرانی به دلیل وجود محدودیت پرداخت آنلاین دچار مشکل می‌شوند.

اما اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید یا حداقل توان این رادارید با مخاطبان خود ارتباط کلامی برقرار کنید پیشنهاد می‌شود هدف خود را جذب تماشاگر برون‌مرزی در نظر بگیرید.

برای اینکه بتوانید دونیت دریافت کنید باید ابتدا اقدام به ساخت درگاه دونیشن کنید.

ساخت این درگاه به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نمایش شماره‌حساب از تماشاگران خود کسب درآمد از Twitch کنید.

ساخت درگاه دونیت شاید تا چندی پیش برای استریمر‌ها دشوار بود اما هم‌اکنون پلتفرمی نظیر اُستیگان با ارائه خدماتی منحصربه‌فرد امکانات توییچ را برای شما در ایران فعال کرده است.

شما می‌توانید با ساخت درگاه دونیت در وب‌سایت اُستیگان به‌راحتی کسب درآمد از توییچ کنید.

کسب درآمد از توییچ به‌وسیله بیت‌ها (Bits)

در دنیای امروز دیگر هر پلتفرمی اقدام به ساخت واحد پولی مختص به خود را کرده است و با گسترش حضور رمز ارز‌ها این بازار روزبه‌روز داغ‌تر می‌شود.

در این میان پلتفرم توییچ برای خود واحد ارزی را در نظر گرفته است به نام Bits، هر صد بیت برابر است با 1دلار، تماشاگران می‌توانند با خرید این واحد ارزی توییچ از استریمر محبوب خود حمایت مالی کنند.

برای خرید بیت‌ها باید اقدام به پرداخت ارزی کنید؛ برای این پرداخت آنلاین نیاز به ویزا کارت، مستر کارت یا حساب پی‌پال دارید.

شما می‌توانید با تهیه ویزا کارت مجازی از استیگان اقدام به خرید این واحد ارزی در توییچ کنید و از استریمر محبوب خود با دونیت کردن بیت حمایت کنید.

بیت‌ها یک کالا یا واحد پولی مجازی هستند که می‌توانید آن را بخرید و از آن برای تشویق و حمایت استفاده کنید.

A Cheer یک پیام چت است که از بیت‌ها استفاده می‌کند و برای فردی که از او حمایت کرده‌اید ارسال می‌گردد. تشویق و حمایت کردن بهترین راه برای کمک به ادامه بقا استریمرها است.

تا به اینجا روش‌های بی‌نظیری برای کسب درآمد از توییچ آشنا شده‌اید تنها دو روش دیگر باقی‌مانده؛ بامطالعه آن‌ها تصمیم خود را برای استریمر شدن یا نشدن در توییچ بگیرید.

آیا تا به اینجا این مطلب توانسته شما را ترغیب به استریمر شدن کند؟

اگر گیمر هستید و بازی کردن مهم‌ترین کاری است که انجام می‌دهید، شک نکنید شغل رویایی خود را پیداکرده‌اید، همین حالا کانال خود را در Twitch پس از مطالعه این مطلب تا انتها بسازید.

کسب درآمد از توییچ به‌وسیله اشتراک (Subscriptions)

به بخشی مهیج رسیدیم، جایی که بیشترین کسب درآمد از توییچ را برای استریمر‌ها رقم خواهد زد، علاوه بر تعداد دفعات تماشا شده برای هر محتوا شما هرماه به تعداد Subscribers موجود در کانال خود کسب درآمد از Twitch خواهید کرد.

هزینه اشتراک Twitch بین 5 تا 25 دلار در ماه متغیر است؛ با تقسیم پول به‌طور مساوی بین استریمرها و خود Twitch این بدان معناست که استریمرها از 2.50 تا 12.50 دلار به ازای هر اشتراک در ماه درآمد کسب می‌کنند.

برای مثال AuronPlay که نفر دوم پلتفرم توییچ در داشتن Subscribers است با داشتن نزدیک به 16میلیون دنبال کننده فقط از این راه در ماه بیش از 200هزار دلار درآمد دارد.

هیجان‌انگیز نیست؟!

حتی یک‌دهم از این درآمد در ایران مبلغی چشمگیر برای شما خواهد بود تا بتوانید به‌راحتی با بازی کردن برای خود درآمدزایی کنید.

شما با داشتن فقط 50 دنبال کننده در ماه بین 500 تا 750 دلار درآمد خواهید داشت و با 100 دنبال کنند درآمد شما به 1هزار دلار خواهد رسید؛ مبلغی تحریک‌کننده که حتی اگر استریمر نباشید فکر ساخت کانالی در توییچ شمارا تحریک خواهد کرد.

فقط با کسب 300 دلار در ماه شما به‌اندازه یک کارمند باتجربه کاری 3 تا 5 سال درآمد خواهید داشت، بنابراین اگر گیمر هستید و پتانسیل استریمر شدن را درون خود می‌بینید شک نکنید همین حالا شروع کنید.

در ادامه با آخرین روش کسب درآمد از توییچ همراه اُستیگان باشید.

اگر تا به اینجا این مطلب را دنبال کرده‌اید حتما گیمر هستید یا علاقه به این دنیای پرهیجان و رنگارنگ دارید.

برای تهیه ویدیوگیم موردعلاقه خود می‌توانید گیفت کارت پلی‌استیشن، گیفت کارت ایکس باکس یا هر گیفت کارت بازی دیگری را از اُستیگان با به‌صرفه‌ترین قیمت به‌صورت آنی دریافت کنید تا قانونی ویدیوگیم موردنظر خود را بازی کنید.

 کسب درآمد با برنامه افیلیت (Affiliate)

 کسب درآمد با برنامه افیلیت (Affiliate)

حداقل به مدت دو تا سه ماه فعالیت مداوم امکان استفاده از برنامه Twitch’s Affiliate را برای شما فراهم می‌کند.

این امکان مشابه برنامه شریک مالی یا Twitch Partner Program است، و به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی بتوانید در هنگام پخش تبلیغ در برنامه زنده استریم شما کسب درآمد از توییچ کنید.

درواقع این برنامه از Twitch Partner Program ضعیف‌تر بوده و برای کسانی ‌است که مخاطب کمتری دارند.

معمولا شما ابتدا باید از برنامه افیلیت گذر کنید سپس وارد پلن تبلیغاتی شریک مالی شوید تا در بحث کسب درآمد از Twitch پیشرفتی چشمگیر کنید.

میزان درآمد استریمرها از توییچ چقدر است؟

در سال 2023 بر اساس آماری که وب‌سایت Time.com منتشر کرد درآمد استریمر‌ها با رشد چشمگیری روبرو شد و حتی استریمر‌های تازه‌کار به‌خصوص در ایران توانسته‌اند کسب درآمد دلاری کنند.

جدول کسب درآمد از پلتفرم استریم Twitch در سال  2023 بر اساس  Subscribers به شرح زیر است:

درآمد از توییچتعداد دنبال کننده
50 تا 200دلار5 تا 10
200 تا 400دلار20
500 تا 750دلار50
1.000 تا 1.500دلار100
5.000دلار1.000
13.000دلار5.000
30.000دلار10.000
100.000 تا 200.000دلار50.000

جدول زیر نشان‌دهنده درآمد سرسام‌آور تمام استریمر‌هایی است که در حال حاضر در سراسر جهان در این شغل پردرآمد فعالیت دارند.

شما تنها با 1هزار دنبال کننده می‌توانید نزدیک 5هزار دلار درآمد از توییچ کسب کنید که بدون شک رقمی قبل توجه برای شما خواهد بود.

شما دوست دارید این شغل پردرآمد را امتحان کنید؟

تنها نکته‌ای که در زمینه تولید محتوا در هر پلتفرمی باید رعایت کنید تداوم در تولید محتوا است؛ زیرا با هر جنسیت و استعدادی که در برقراری ارتباط با مخاطب دارید می‌توانید کسب درآمد از توییچ در ایران کنید.

به نظر شما مهم‌ترین نکته برای کسب درآمد از توییچ در ایران چیست، آیا پس از رسیدن به کسب درآمد می‌توانید اقدام به دریافت مبلغ پرداختی Twitch کنید؟

استریمر‌های فراوانی هستند که در ایران با داشتن ولت‌های مجازی یا در اختیار داشتن ویزا کارت، مستر کارت یا حساب پی‌پال توانسته‌اند درآمد خود را از توییچ دریافت کنند.

به این نکته توجه کنید که برای کسب درآمد از توییچ باید ابتدا به پلن تولید محتوای خود فکر کنید سپس به کمک پلتفرمی نظیر اُستیگان که ارائه‌دهنده خدمات پرداخت آنلاین در سطح بین‌المللی است درآمد خود را از Twitch دریافت کنید.

کلام آخر

کسب درآمد از توییچ ازجمله راه‌های کسب درآمد برای گیمر‌های معروف ایرانی است که به کمک دنبال کننده‌های خود و دونیت در توییچ توانسته‌اند کسب درآمد کنند.

شاید وقت آن فرارسیده باشد تا شما هم به‌عنوان یک گیمر به جمع کسانی به پیوندید که کسب درآمد از توییچ می‌کنند و توانسته‌اند شهرتی در دنیای استریم را برای خود دست‌وپا کنند.

اگر تجربه‌ای در این مسیر دارید حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا با تبادل‌نظر و تجربه راه را برای تبدیل‌شدن به استریمر برای استعداد‌های جوان هموار کنیم.

توییچ چیست؟

توییچ پلتفرمی برای کسانی است که در زمینه استریم ویدیوگیم فعالیت دارند.

کسب درآمد از توییچ چگونه است؟

با تولید محتوای زنده از بازی کردن ویدیوگیم، مخاطب جذب کرده و پلتفرم به شما هرماه بر اساس تعداد بازدید و دنبال کننده مبلغی را پرداخت می‌کند.

آیا در ایران می‌توان از توییچ درآمد داشت؟

بله با ساخت حساب دونیشن و ولت‌های دیجیتال می‌توانید درآمد خود را از توییچ دریافت کنید.